ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אלימות חמורה במעון החוסים

"תמונה קשה ומזעזעת": 4 עובדים נעצרו בחשד להתעללות

חשד לפרשת התעללות חמורה במעון חוסים באזור השרון: ארבעה עובדים נעצרו בחשד שתקפו מטופלים | המשטרה: "מדובר בפרשיה חמורה שממצאיה מעלים חשד לתמונה קשה ומזעזעת של מסכת התעללויות לאורך תקופה ארוכה בחסרי ישע"

"תמונה קשה ומזעזעת": 4 עובדים נעצרו בחשד להתעללות
מעצר, ארכיון צילום: דוברות המשטרה

בתום חקירה סמויה עצרה המשטרה ארבעה עובדים במעון חוסים באזור השרון, בחשד שהתעללו בצורה קשה בחסרי ישע המטופלים במקום.

במהלך השבועות האחרונים חקרו בתחנת ראש העין את הפרשה, שעניינה חשד להתעללות בחוסים במעון ע"י מספר חשודים העובדים במקום, לרבות תקיפה פיזית ופעולות המשפילות ומבזות את חסרי הישע.

ראשיתה של הפרשיה לפני כשלושה שבועות, עם קבלת תלונה בתחנת המשטרה מגורמי משרד הרווחה, לפיה אחד החוסים במקום דיווח למשפחתו כי הותקף ע"י עובד.

בתוך כך, שוטרי ראש העין בחנו את התיעוד של מצלמות האבטחה במועדים הרלוונטיים לתלונה, בהתאמה למשמרות של עובד המקום, כאשר עפ"י הממצאים עצרו החוקרים את החשוד - תושב קלנסווה בן 23 ומעצרו הוארך בבית המשפט כנדרש לצורכי החקירה.

כאמור, עם התקדמות החקירה ובחינת חומרי התיעוד לאורך תקופה, נחשפו החוקרים לאירועים נוספים, של חשד לאלימות כלפי החוסים במקום ע"י מספר חשודים העובדים במעון, כאשר בשלב זה התחנה הסתייעה בשתי מחלקות של קורס חוקרים במכללה הלאומית לשוטרים, על מנת שייצפו ויאספו את הראיות הנדרשות מחומרי התיעוד.

בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה, המשטרה עצרה הבוקר 3 חשודים נוספים בחשד למעורבות, כאשר בכוונת המשטרה להביא מחר את כלל החשודים לדיון בבימ"ש השלום פ"ת, בבקשה להאריך את מעצרם.

"מדובר בפרשיה חמורה", אומרים במשטרה, "שממצאיה מעלים חשד לתמונה קשה ומזעזעת של מסכת התעללויות לאורך תקופה ארוכה בחסרי ישע, הכוללת מאות אירועים של תקיפה פיזית ונפשית, והמשטרה תפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים".

מטעם המעון נמסר: "אנחנו מזועזעים ממעשי העובדים אשר מעלו באמוננו ופגעו בדבר החשוב לנו מכל- דיירי המעון. מהרגע שנחשפנו למקרה, נפתחה חקירה פנימית, במסגרתה פעלנו במהירות בכדי להשהות ולהרחיק את העובדים מהדיירים לאלתר. בכוונתנו לנקוט בהליכים משפטיים נגד העובדים. יתרה מכך, אנו פועלים למינוי שופט חיצוני בכיר שייבחן את כל נהלי הפיקוח במוסדות הטיפוליים כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד".

"חשוב לציין, הוסיפו במעון, כי העובדים הללו, אינם מייצגים את כלל הארגון שמונה מאות עובדים מסורים שרואים בעבודתם שליחות אמיתית. יחד עם זאת, אין אנו מקלים ראש במעשה זה - מדובר בפגיעה חמורה בלתי נסלחת. אנו נפעל למיצוי הדין מול העובדים הפוגעים".

התעללות בחסר ישע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד