ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עצרת החירום ההיסטורית

פרסום ראשון: נוסח ההחלטה בכינוס אלף הרבנים נגד הגיור

"‏זאת התורה לא תהא מוחלפת" • כינוס החירום בבנייני האומה בהשתתפות מעל אלף רבנים מהציבור החרדי והדתי. בעצרת הוחלט כי "רבני ודייני ישראל לא יכירו בגיורים שיעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל" • 'בחדרי חרדים' עם מכתב הרבנים והנוסח המלא של החלטות העצרת 

פרסום ראשון: נוסח ההחלטה בכינוס אלף הרבנים נגד הגיור
כנס הרבנות הראשית צילום: שלומי כהן

עם סיום כינוס החירום הערב (שלישי) בבנייני האומה, יוחלט, על דעת מעל אלף הרבנים שהשתתפו באירוע, כי "רבני ודייני ישראל לא יכירו בגיורים שיעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל".

נוסח החלטה הגיע לידי 'בחדרי חרדים' לקראת סיום כינוס החירום, בהשתתפות הרבנים מהציבור החרדי והדתי בישראל שהתאחדו לכנס מחאה נגד קידום רפורמות הכשרות והגיור והחלשת הרבנות הראשית לישראל ובתי הדין הרבניים.

"‏זאת התורה לא תהא מוחלפת", נכתב בהחלטת העצרת, "‏רבני ודייני ישראל שומרי ומוסרי היהדות התכנסו לכנס חרום להביע את דאגתם ממצב הרוחני בארץ ישראל".



‏"משתתפי הכנסייה הגדולה של רבני ודייני ישראל החליטו כדלהלן:

‏- לבם הרחב של רבני ישראל מלא אהבת ישראל והם חרדים לקיומו של עם ישראל ‏בארצו.

‏- על רבני ישראל מוטלת החובה לשמור על גחלת התורה והקדושה שלא תכבה, ‏לבנות את מעוז חוקת התורה ומעמדה בארץ ישראל.

‏- תורת ישראל נצחית היא 'וזאת התורה לא תהא מוחלפת'. ההיסטוריה מעידה שמי שרצה לשנות סדרי התורה נעקר ממסורת הדורות והתנתק מעם ישראל.

- ‏לכל אלו המנסים להכניס לבית ישראל חידושים שאינם על פי ההלכה ולא על פי המסורה, ואשר גורמים לפירוק וקרע בישראל. אנו קוראים 'אל תגעו במשיחי'.

- ‏רבני ודייני ישראל לא יכירו בגיורים שיעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל.

בתפילה להפורש סוכת שלום שיפרוש שלומו עלינו וירומם דגל התורה על כל ענפי החיים. נתפלל כי כשם שליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר, כן תהיה לנו, בחדש המתחדש עלינו לטובה ולברכה".

במהלך הכינוס נמסרו נאומים על ידי שורה של גדולי ישראל.

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף אמר: "יוצאים למאבק ששנים לא היה כמותו, באים רבנים שנקראים 'רבנים' ומגלים פנים שלא כהלכה. אנחנו מכריזים שההלכה נפסקה כדעת השולחן ערוך ולא חס ושלום כאחרים. שר הדתות מתייעץ עם רבנים קטנים שהם מבלבלים לו את המוח. הוא צריך להתעשת. הוא צריך להבין שכל רבני ישראל נתנו בו אמון, כשרות גיור הוא צריך לעזוב את הרבנים הקטנים האלו ולבוא לרבנים גדולים. רבני ערים רבני קהילות".

"רבנים שהוא מתייעץ איתם אומרים שהגיור - מספיק שהוא יהיה מסורתי יעשה קידוש ואחר כך ייסע לים. זו עקירת התורה וההלכה. זה כנס לחיזוק התורה הקדושה, לדעת שאנחנו לא זזים ממנה ימים ושמאל", אמר הראש"ל.

"אני חושב שאותם הרבנים, המיעוט שבמיעוט, אם הם יגיירו אין שום תוקף לגיור הזה. כל גר שיתגייר בלי קבלת מצוות אנחנו לא נקבל אותו. יצטרכו שוב לגייר אותם עוד כמה דורות. אנחנו אומרים לשר הדתות אל תלך אחרי העגל, אל תלך אחרי רבנים קטנים, תתעשת. מה שהרסת בכשרות אתה רוצה להרוס גם בגיור? תחזור בתשובה", זעק הגר"י יוסף.

רבה הראשי של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, אמר בכנס הרבנים: "כמו הכנס הזה לא ראינו שנים רבות, הנה מה טוב ומה נעים שבט אחים גם יחד. כנס שכולל את כל הרבנים והחכמים. זה צריך להיות התעוררות גדולה לכל עם ישראל בפרט אלה שבאים בקלות ראש, לעקור את יסודות היהדות בקלות ראש".

"רוצים לפגוע בכשרות ועכשיו בגיור שזה הנשמה של עם ישראל. מה הם רוצים לגרום? לקרוע את העם לקרעים? שלא נצליח להתחתן זה עם זה? יש דעות, יש הנהגות שונות, יש ויכוחים אבל ברוך השם מתחתנים זה עם זה ולא מרחיקים זה מזה. אפילו שיש דעות שונות שבט אחים גם יחד. אם חס ושלום יבצעו את המזימה הרעה הזו הרי זה יביא בהכרח להביא את גדולי ישראל להחליט לעשות ספרי יוחסין. נלחמנו בזה. אלה שמעוררים את הדברים הם יפסידו, הם יהיו בחוץ. אנחנו לא רוצים את זה. מי שמתרחק השם יציל אותו", הוסיף.

"אנחנו לא מתייאשים נצח ישראל לא ישק", אמר הרב עמאר, "נרדפנו, פיזרו אותנו בכל פינות תבל, כמעט 2000 שנה מפוזרים לא צבא ולא הנהגה ולא כלום. לא טלפונים ולא פקסים. אבל הם שמרו על עצמם. הם שמרו על ההלכה על התורה כלשונה. עם ישראל חי וקיים. אם התאספו כל החוקרים כדי לברר ולפרש מה סוד הקיום של העם הזה לא יוכלו למצוא דרך להבין. זה יד השם. ימין השם עושה את הפלאות האלה. אנחנו צריכים להשתדל, למחות ולצעוק בכל כוחנו, אנחנו נשענים על הקדוש ברוך הוא. באים בשם השם. נלחמים על דבר השם. ושום כוח בעולם לא יוכל להפר את דבר השם. אנחנו מבקשים ומתפללים לקב"ה שילמד את הטועים בינה. שלא יקרעו את העם הזה שסבל ועדיין סובל מבית ומבחוץ", דברי הגרש"מ עמאר.

מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג, מיוזמי מעמד אלפי רבני ישראל נגד רפורמות הדת, מסר: "רגע היסטורי של אחדות נרשם הערב. גדולי תורה ורבנים מכל החוגים והעדות התאספו בהוראתם של מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א, כדי לזעוק את זעקת התורה נגד אלו המבקשים לעקור את המסורת היהודית ולקעקע את הזהות היהודית במדינת ישראל. אלפי הרבנים שהתאחדו באמירה אחת - הם עדות חיה לכך שעם ישראל מאוחד נגד הרפורמות ההרסניות שמוביל השר כהנא, בגיור, בכשרות, בנישואין ובקדושת הכותל המערבי. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר תוסר החרפה מארץ הקודש".

הרבנות הראשית גיור רפורמי מתן כהנא הרב יצחק יוסף הרב שלמה משה עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד