כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"פארסה שהתנהלה בשלומיאליות"

השרים טוענים: צמצום התו הירוק - "ליברמן אילץ את בנט"

צמצום התו הירוק: שרים שהשתתפו בקבינט הקורונה טוענים כי ההחלטה התקבלה בעקבות לחצים שהפעיל אביגדור ליברמן על בנט. "הדיון היום היה פארסה שהתנהלה בשלומיאליות ובחוסר מקצועיות. לא הייתה שום משמעות להמלצת המומחים"

השרים טוענים: צמצום התו הירוק - "ליברמן אילץ את בנט"
ליברמן ובנט במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שרים שהשתתפו הערב (שלישי) בדיון על צמצום התו הירוק טוענים כי ההחלטה התקבלה בעקבות לחצים שהפעיל שר האוצר אביגדור ליברמן על ראש הממשלה נפתלי בנט ומטיחים בהם האשמות: "הכול נתפר מראש".

שרים שנכחו בדיון בקבינט הקורונה אומרים כי "היה פה דיל פוליטי בין ראש הממשלה לשר האוצר. ליברמן הבטיח שהתו הירוק לא יוארך ולו בשנייה נוספת ואילץ את בנט להסכים. הדיון היום היה פארסה שהתנהלה בשלומיאליות ובחוסר מקצועיות. לא הייתה שום משמעות להמלצת המומחים".

ראש הממשלה בנט התייחס במהלך הדיון לעומס בבתי החולים והמספר הגבוה של החולים קשה. "האם אין ערך בתו הירוק כדי למנוע תחלואה קשה? לא הדבקות. אבל תחלואה קשה", שאל בנט. פרופ' ערן סגל, שצוטט ב'חדשות 12', השיב בחיוב: "זה נכון".

שרת הפנים איילת שקד שאלה: "מתי יהיו חיסונים לאומיקרון? הבנתי במרץ?". בנט השיב: "ממה שאני הבנתי, אין שם בשורה, הם לא יותר אפקטיביים. הכיוון שמתקדמים אליו זה אישור חיסון לגילי לידה עד גיל 5". ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות שרון אלרעי-פרייס אמרה: "במרץ זה יאושר. לא בטוח שאז יהיה אישור לתת, לא בטוח שהחיסון הזה יהיה יותר טוב".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר: "יש כמות מטורפת של מחלימי אומיקרון. המספר הרשמי כמעט 2 מיליון. ולא רשמי כנראה כפול מזה". אלקין הוסיף: "בשבועיים הקרובים יהיה עומס בלתי אפשרי על בתי החולים ולכן, ההחלטה שמסמלת סוף קורס היא מוזרה מאוד. הייתי מכיל אותה בעוד 10 ימים. לא עכשיו. היום להמון אנשים יש תו ירוק, כי יש כמות גדולה של מחלימים, אז זו גם לא פגיעה כלכלית גדולה".

התו הירוק אומיקרון נפתלי בנט אביגדור ליברמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד