א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתחיל לעבוד ומוקדם

הסכום שגייס טראמפ לקראת ההתמודדות ב-2024

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, גייס עד כה במסגרת קמפיין נרחב 122 מיליון דולר, לקראת התמודדות אפשרית לנשיאות ארה"ב בשנת 2024 | כמות המזומנים הכוללת של טראמפ שתשמש אותו לקראת התמודדות אפשרית, גבוהה יותר מפי שניים מאשר הסכום שהצטבר בחשבון של הוועדה הרפובליקנית

הסכום שגייס טראמפ לקראת ההתמודדות ב-2024
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, נכנס לשנת 2022 עם סכום עצום של כ-122 מיליון דולר לצורך התמודדות נוספת על כס הנשיאות ב-2024, מדובר בסכום אשר הינו יותר מכפול מהכסף שהיה בידי הוועד הלאומי הרפובליקאי לפני הבחירות האחרונות.

הסכום העצום נותן לטראמפ נקודת התחלה שלא תסולא בפז אם יתמודד שוב על הבית הלבן, כפי שהוא רומז שוב ושוב שאכן כך בכוונתו לעשות.

טראמפ נותר, ללא ספק הדמות הפופולרית ביותר במפלגתו בקרב המצביעים הרפובליקניים, אך ההובלה שלו מול מתמודדים ב-2024, במיוחד המושל רון דה-סנטיס מפלורידה, הצטמצמה בחודשים האחרונים כשהוא מתמודד עם אתגרים חדשים בתפקידו בתור המנהיג הבלתי מעורער של המפלגה, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

122 מיליון הדולר שלו שוכבים בחשבונות פדרליים שחוקית לא ניתן לבזבז אותם על ריצה לנשיאות, אך כללים רופפים מאפשרים לו לממן את הפעילות הפוליטית שלו לעת עתה, כולל תשלום עבור עצרות, מודעות טלוויזיה ואפילו הפניית כסף לעסקים שלו.

רישומים פדרליים מראים כי טראמפ הוציא כמעט 1.5 מיליון דולר מהחשבון הפוליטי הראשי שלו, Save America PAC, לשלם לחברה שעורכת את ההפגנות בשבילו. עוד 1.3 מיליון דולר הוצאו על מודעות פייסבוק. למרות שפייסבוק אסרה על טראמפ בתחילת 2021 להחזיק חשבון, היא ממשיכה לאפשר לקמפיינים פוליטיים שלו לשלם כדי לפרסם.

החשבון Save America PAC הוציא עוד 517,000 דולר על עלויות שכר, כמו גם יותר מ-100,000 דולר על מלונות לטראמפ, עבור לינה, ארוחות ודמי השכרת ציוד, כך עולה מהרישומים.

לקראת בחירות אמצע הקדנציה ב-2022, טראמפ כבר תמך בכ-100 מועמדים בפריסה ארצית, מאלה המתמודדים על מושבים במדינות שונות, החל ממחוקקי מדינה ועד מזכירי מדינה ועד סנאטורים של ארצות הברית. הוא גם נתן חלק מהכספים שלו, ורשם צ'קים למועמדים שהוא אישר. הצ'קים הללו הגיעו לעתים קרובות עם מכתבים שלעתים קרובות מועמדים מפרסמים בגאווה לרשתות החברתיות.

דונלד טראמפ המירוץ לנשיאות ארצות הברית הבחירות לנשיאות ארצות הברית קמפיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד