כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האיומים מחריפים

ראש ממשלת בריטניה: "תדע כל אם רוסייה שהיא שולחת את בנה למלחמה עקובה מדם"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הגיע אתמול לקייב בירת אוקראינה ונפגש עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, לנוכח החשש מפני פלישה רוסית נרחבת לשטחי אוקראינה

ראש ממשלת בריטניה: "תדע כל אם רוסייה שהיא שולחת את בנה למלחמה עקובה מדם"
בוריס ג'ונסון צילום: לשכת ראש ממשלת בריטניה

לאחר הפגישה אתמול בין ראש ממשלת בריטניה וראש ממשלת אוקראינה, קיימו שני המנהיגים מסיבת עיתונאים משותפת במהלכה אמר ג'ונסון כי זאת תהיה טעות חמורה מצידה של רוסיה לפלוש לשטחי אוקראינה. "רוסיה חייבת להבין כי אוקראינה תילחם בחזרה", אמר ג'ונסון, "תדע כל אם רוסייה, שכשהיא שולחת את בנה לצבא הרוסי בזמן מלחמה עם אוקראינה, היא שולחת אותו למלחמה עקובה מדם. צבא רוסיה ייתקל בהתנגדות
עזה".

נשיא אוקראינה הוסיף ואמר כי המלחמה לא תתנהל בין רוסיה לאוקראינה לבדה, אלא תהפוך למלחמה כלל אירופאית שתגבה מחיר כבד מאוד מרוסיה ומאירופה כולה. לדבריו: "אנחנו לא תוקפים, אנחנו מגנים על ארצנו ונעשה זאת בכל הכח והעוצמה". לעומת זאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הטיל את כל האשמה על ארה"ב. לטענת פוטין המתיחות בגבול אוקראינה היא מזימה אמריקאית, לאחר שארה"ב החליטה מראש שהיא רוצה להטיל על רוסיה סנקציות כבדות, במטרה לחזק את הכלכלה האמריקאית על חשבונה של רוסיה.

בשל כך, הסביר פוטין, החליטה ארה"ב לחמם את הגזרה בגבול אוקראינה, ולגרום לפלישה רוסית לשטחי אוקראינה על מנת להצדיק את הטלת הסנקציות. פוטין הוסיף ואמר שהתשובות שהחזירה לו ארה"ב לנוכח הדרישות שהציב, כללו דחיה מוחלטת של כל הדרישות הרוסיות. "מלחמה של רוסיה עם אוקראינה תיתכן אם אוקראינה תצטרף לנאט"ו ואז תנסה להשתלט מחדש על חצי האי קרים", אמר פוטין, "אנחנו לא מעוניינים במלחמה, ואף פעם לא אמרנו שנפתח באש על אוקראינה, כל עוד היא לא מאיימת על רוסיה או בני בריתה".

בתגובה לדבריו של פוטין אמר מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן בציניות לא מוסתרת, כי "אם נשיא רוסיה אכן מתכוון ברצינות שאין לו כל כוונה לפתוח במלחמה נגד אוקראינה, זה הזמן להסיג את רבבות החיילים הרוסיים ואת הנשק הכבד ששינעה רוסיה אל גבולותיה של אוקראינה, ולהחזיר את המצב לנורמליות".

בריטניה אוקראינה רוסיה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד