ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"כפיית אורח חיים חילוני"

סמוטריץ': החוק של קריב פוגע בזהות היהודית

לאחר שעברה היום בקריאה טרומית במליאה, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' תוקף את התיקון לחוק איסור אפליה - וטוען כי הוא יוביל לכפייה חילונית: "מימוש תפיסת עולם פרוגרסיבית" | לדבריו, התמיכה של חברי 'ימינה' היא "אות קלון של אובדן דרך"

סמוטריץ': החוק של קריב פוגע בזהות היהודית
בצלאל סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף היום (רביעי) את התיקון לחוק איסור אפליה של חה"כ גלעד קריב, שעבר היום בקריאה טרומית, וטען שמדובר בכפייה חילונית.

סמוטריץ' פרסם פוסט לאחר העברת התיקון לחוק, שאוסר על אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים, שלדבריו יוביל לפגיעה בזהות היהודית, וכפייה, לשיטתו, של אורח חיים חילונים.

"השמאל כובש את יעדיו בסבלנות, בהתמדה, ובצעדים קטנים, שבפועל משמשים כלים יעילים ומסוכנים למימוש תפיסת עולם פרוגרסיבית וכפייתה על אזרחי ישראל", כתב. "כזה הוא חוק של גלעד קריב שהקואליציה העבירה היום בכנסת".

"החוק משמש בפועל את אחד הכלים המרכזיים בשנים האחרונות לכפיית אורח חיים חילוני על אזרחי ישראל. בחסות החוק הזה הופכת כל הפרדה מגדרית ל"הדרת נשים" ונאסר על קיום מופעים בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי", כתב יו"ר 'הציונות הדתית'

הוא הביא לדוגמא את מקרה ביטול ההופעה של הזמר מוטי שטיינמץ, וטען כי בחסות החוק שיעבור: " נשללת בכוח האפשרות של רבים מאזרחי ישראל החירות לקיים אורח חיים דתי בתחום המשפחה, החברה, החינוך ועוד, ונשללת האוטונומיה של אזרחי ישראל".

"בהצעת החוק שלו היום ביקש גלעד קריב להרחיב את סמכויות בתי המשפט לתת מכוחו צווי עשה", ציין סמוטריץ', שלשיטתו החוק "לדרקוני יותר והכפייה החילונית פרוגרסיבית לחריפה אף יותר".

הוא תקף את חברי 'ימינה', שלטענתו התמיכה שלהם בתיקון החוק היא "איוולת ואות קלון של אבדן דרך והפניית עורף לערכים ולציבור", והודיע כי כשהגוש הימני-דתי יבטל את החוק ו"את הנזקים שגורמת הממשלה הזו לזהות היהודית של המדינה ולחירויות הפרט של אזרחיה", כך לדבריו.

בצלאל סמוטריץ' גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד