כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"זה לא מועיל"

פרסום הדוח המקומם: גרמניה מתייצבת לצד ישראל

בגרמניה דחו את את השימוש במונח "אפרטהייד" כלפי ישראל - לאחר שארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל' "חשף" את ההיקף "האמיתי" של משטר האפרטהייד בישראל | דובר משרד החוץ הגרמני: "זה לא מועיל לפתרון הסכסוך במזרח התיכון"

פרסום הדוח המקומם: גרמניה מתייצבת לצד ישראל
חיילים בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

גרמניה נחלצת היום (רביעי) להגנת ישראל, ומגנה את השימוש במילה "אפרטהייד" כלפי המדינה היהודית, זאת לאחר פרסום דוח של ארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל', שמאשים את ישראל בביצוע אפרטהייד בתוך גבולות 48'.

במשרד החוץ הגרמני פרסמו תגובה בה הבהירו כי גרמניה דוחה את השימוש במונחים כמו "אפרטהייד" בהקשר לישראל. נציין כי רק לפני מספר חודשים הושבע קנצלר גרמניה החדש, אולף שולץ, מה שההודעה יכולה להעיד על השנים הקרובות בכל מה שנוגע ליחסים בין ישראל לגרמניה.

"אנחנו דוחים ביטויים כמו אפרטהייד או התמקדות חד-צדדית של ביקורת על ישראל. זה לא מועיל לפתרון הסכסוך במזרח התיכון", אמר דובר משרד החוץ, כריסטופר בורגר במסיבת עיתונאים קבועה של הממשלה.

כאמור הארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל' האשים את ישראל באפרטהייד של פלסטינים המושתתת על מדיניות של "הפרדה, נישול והדרה", לדברי הארגון מעשיה של ישראל הם "פשעים נגד האנושות".

משרד החוץ הישראלי הגיב בתקיפות ומסר: "מדינת ישראל דוחה מכל וכל את כל הטענות השקריות שמופיעות בדו"ח שארגון אמנסטי צפוי לפרסם".

אמנסטי גרמניה אפרטהייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד