י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מנסים למנוע הברחות גת

ניסיון לעשות סוף למעצר צעירים חרדים באירופה

במוצאי שבת האחרון, נוסדה בוינה ע"י ארגון פודים, ועדה לייעוץ בכל הקשור לעצירים יהודים בעולם. הוועדה נוסדה בעיקר בשל העובדה כי לאחרונה מתרבות פניות לעזרה, בשל התופעה ההולכת וגדלה של מעצרים ברחבי העולם, בעיקר בגין עבירות צווארון לבן, העלמות מס, הברחת חפצי ערך ויהלומים וגם הברחת סמים, כולל של סם הקרוי גת

ניסיון לעשות סוף למעצר צעירים חרדים באירופה
אילוסטרציה צילום: pixabay

לפני שבועיים נעצרו ארבעה בחורים בבלגיה, אשר במזוודות של כל אחד מהם, נמצאו 40 ק"ג גת. מעצרים שלא הפילו אף אחד מהכסא, לאחר שבשנים האחרונות נעצרים באופן קבוע צעירים וצעירות חרדים שמתפתים לקחת את צמח הגת לאירופה, בעוד בארץ הגת חוקי, באירופה הוא לא חוקי.

הצעירים הללו נמקים חודשים רבים בכלא, ומשפחותיהם מתמודדים עם הוצאות עורך דין של עשרות אלפי דולרים.

אי לכך התכנסה לה ועדה מיוחדת בנוכחות רבנים, הגרש"א שטרן, רבה של מערב בני ברק, הרב אברהם יונה שוורץ, רבה של קהילת מחזיקי-הדת בוינה, הרב מנחם איינהורן מלונדון, הרב חיים יוסף דוד ווייס (החיד"ו מאנטוורפן), מחסידי סאטמר ועו"ד מרדכי ציבין, בעל קשרים בינלאומיים, המטפל במקרים של הברחת גת, בהתנדבות, כמו בחלק ממקרים אחרים בהם מעורבים עצורים ממשפחות במצב סוציו-אקונומי נמוך.

עו"ד מרדכי ציבין. צילום: חיים יונגר.

ההתכנסות התקיימה בביתו של איש העסקים הידוע שמיל (שמואל) שפירא, בנו של הח"כ האגודאי לשעבר מוניה שפירא ז"ל, אשר אף העניק חסותו להתכנסות. האירוע הופק ע"י חברת ויינברגר אסטרטגיה ניהול והפקה, באירופה. הדיין החיד"ו אמר כי יש לחנך את הצעירים להמנע מלהיות מעורבים במקרים פליליים, יש לוודא היטב מה יש במזוודה שמבקשים ממך להעביר לחו"ל וכי על הציבור הרחב לדעת כי יש לנהוג אך ורק לפי חוקי כל מדינה ומדינה, דינא דמלכותא דינא.

הרבנים. צילום: חיים יונגר.

עו"ד ציבין אומר כי לדעתו: "על רשויות האכיפה בישראל להתערב על מנת להפסיק את התופעה של הברחת גת. הבעיה היא כי משטרת ישראל אינה יכולה להתערב הואיל וצמח הגת חוקי בישראל. עם זאת, עדיין ניתן לגרום למשטרה לטפל באלה ששולחים את הצעירים להבריח גת, על ידי זה שהבחורים או אחרים שהוטעו, יתלוננו על הונאה, רמייה והטעייה".

עוד הוסיף ציבין, כי "ניתן למנוע את התופעה ע"י ששלטונות המס והלבנת הון יתערבו וינקטו הליכים. לעניין זה יש להוסיף כי ח"כ משה ארבל, מסיעת ש"ס, הגיש בעבר הצעת חוק, כי הברחה של דבר מסוים אשר הינו חוקי בישראל (כמו גת), אך מהווה עברה במדינה אליה הוברח החומר, תחשב כעבירה פלילית בישראל. ההצעה תקועה בוועדת חוק ומשפט, ויש חשש כי הדבר יימרח".

שמואל שפירא מוינה (בנו של ח"כ מוניה שפירא ז"ל) עם עו''ד מרדכי ציבין. צילום: חיים יונגר.

עו''ד מרדכי ציבין הברחת גת מעצר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד