י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עם איתמר בן-גביר

נחשף: איראן ניסתה להסית חרדים בפייסבוק

"מלחמת דת": הבי בי סי דיווח, כי במהלך מבצע 'שומר החומות', אירן פתחה קבוצת פייסבוק חרדית מזוייפת, שהפיצה מסרים אנטי איסלאמיים ועודדה אלימות נגד ערבים במטרה ללבות ולהבעיר את השטח

נחשף: איראן ניסתה להסית חרדים בפייסבוק
אילוסטרציה צילום: קובי הר צבי

יחידת דיסאינפורמציה איראנית חשודה שניהלה רשת משוכללת בפייסבוק, שכוונה ל"יהודים לאומניים וחרדים-דתיים" בישראל, בניסיון לעורר פילוג וללהבות את המתיחות עם הפלסטינים, כך על פי מחקר שפורסם ב-BBC.

קמפיין ההתערבות הזרה לכאורה, עבר על פני פלטפורמות מדיה חברתיות מרובות והתחזה לקבוצת "חדשות יהודית חרדית" התומכת ב"קבוצות ימין קיצוני", מטרת הקבוצה הייתה לעזור לתדלק "מלחמת דת" על ידי הגברת "פחד, שנאה וכאוס", כך על פי ארגון ישראלי העוקב אחר הנעשה ברשתות FakeReporter, שחשף את המקור האיראני החשוד של הקבוצה.

באחד המקרים, הרשת פרסמה מחדש סרטון של עימות בין איתמר בן גביר שנשא אקדח, לבין שומר בחניון ערבי ישראלי והוסיפה את התגובה: "חבל שהוא לא נתן לו אחד בראש", וזאת כדי לעורר מהומות. פייסבוק וטוויטר השביתו את דפי הקבוצה והפרופילים הקשורים אליהם לאחר ש-FakeReporter פנה אליהם. אך הרשת נשארת פעילה בערוץ הטלגרם.

יצויין כי ה-BBC פנה לדפי המנהלים של הקבוצות, ושאל את מיקומם ומדוע הם השתמשו בתוכן מועתק אך הם לא הגיבו. שגרירות איראן בלונדון לא הגיבה לבקשות לתגובה.

פייסבוק איראן איתמר בן גביר שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד