י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נו נו נו לביבי?

חוק הקלון שמקדמים יאיר לפיד וגדעון סער

שר המשפטים, שחברת מפלגתו מעלה הצעת חוק שמכפילה את תקופת הקלון, תומך דווקא בקלון לכל אורך חייו של המורשע. במפלגת 'יש עתיד' מקדמים חוק - שיאסור על מי שהוטל עליו קלון לכהן כח"כ, שר, ראש רשות וראש מממשלה | יגרמו לנתניהו לא לחתום על העסקה עם היועמ"שית החדשה?

חוק הקלון שמקדמים יאיר לפיד וגדעון סער
גדעון סער ויאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אם או בלי קשר, תלוי את מי שואלים, למגעים שהתנהלו בין בנימין נתניהו ליועמ"ש לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט סביב עסקת טיעון, בקואליציה מקדמים חקיקה בנושא בשבועות האחרונים, שעשויה להשפיע על עתידו של ראש האופוזיציה.

על פי הדיווח באתר 'וואלה', שר המשפטים גדעון סער תומך בהארכת תקופת הקלון לנבחרי ציבור לכל החיים, כך שאם עבר עבירה שיש עמה קלון, הוא לא יוכל לחזור לחיים הפוליטיים לצמיתות.

תמיכתו של סער מגיעה בצל קידום חוק על ידי חברת מפלגתו, ח"כ מיכל שיר-סגמן, שמכפילה את תקופת הקלון מ-7 שנים עד 14 שנים שלמות.

בתוך כך, אתמול דווח ב'חדשות 13' כי יאיר לפיד מקדם הצעה שקובעת כי נבחר ציבור שהוטל עליו קלון יורחק לצמיתות מהזירה הציבורית - כך שאם תעבור, היא תמנע ממי שהוטל עליו קלון לכהן כחבר כנסת, שר, סגן שר, ראש רשות מקומית או ראש ממשלה - למשל אריה דרעי לא יוכל לשוב לכנסת ולממשלה עד שארית חייו, אא"כ תבוא ממשלה אחרת ותבטל את החוק.

אמש (רביעי) חתמו כל חברי הסיעה על ההצעה. יוזם החוק, ח"כ בועז טופורובסקי מ'יש עתיד' אמר: "הגיע הזמן שנילחם באמת בשחיתות. לא 7 שנים ולא 14 שנים. מי שהורשע בעבירה עם קלון לא ראוי להיות נבחר ציבור במדינת ישראל".

קלון יאיר לפיד גדעון סער מורשעים בחירות לכנסת חוק הקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד