י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מה עשה ברגעיו האחרונים

ההנצחה במיר על שמו של הרוג אסון מירון

להיכל בית המדרש שקרוי על שם אביו, נוסף שמו של הבחור החשוב יוסי קאהן ז"ל, שנהרג ל"ע באסון מירון | זהו נוסח ההנצחה על קיר הישיבה

ההנצחה במיר על שמו של הרוג אסון מירון
הנצחה בישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

בישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים הנציחו את זכרו של הבחור החשוב יוסף יצחק אייזיק קאהן ז"ל, שנהרג באסון מירון בל"ג בעומר תשפ"א.

בהנצחה בישיבת מיר נכתב "כשחייו היו תלויים לו מנגד, דקות ספורות לפני שנפח את נשמתו, התגבר בעוז ותעצומות, להתרומם מעט להרים משא האנשים שמעליו, כדי להקל סבלו של נער צעיר ששכב לארץ מתחתיו, כפי עדותו של אותו נער שניצל. וכל זה כששלוות הנפש נסוכה על פניו. מידותיו המיוחדות וזהירותו במצות ואהבת לרעך כמוך נכרו בו בשעה קשה זו, וכך השיב את נשמתו לבוראה".

הבחור שכונה בשם חיבה יוסי ז"ל, נולד בקליוולנד בשנת תשנ"ט, להוריו הרה"ג ר' מנחם מנדל קאהן ז"ל, שנלב"ע בארה"ב בתאונת דרכים מחרידה לפני 16 שנה, ולאמו החשובה המחנכת מרת חיה גיטל תליט"א, מנהלת ביה"ס לבנות 'יבנה' בקליוולנד, בתו של יבדלחט"א, הנגיד החשוב ר' דוד אריה פרידמן שליט"א, ראש קהל אונגוואר בברוקלין.

אביו של יוסף יצחק, ר' מנחם מנדל ז"ל, היה תלמיד חכם מופלג שהתנהג בחסידות, הוא המשיך גם לאחר נישואיו לחבוש את ספסלי ביהמ"ד בכולל האברכים דישיבת טעלז בקליוולנד, ונודע בגדלותו בתורה וביראת שמים. היה בנו של הרה"ח ר' יוסף יצחק אייזיק קאהן ז"ל מלוס אנגל'ס, מחשובי תומכי מוסדות סאטמר, ונכדו של הרה"ח ר' משה פיקסלר ז"ל, מחשובי חסידי ויז'ניץ באנטוורפן.

בית המדרש בישיבת מיר 'בית מנחם' נקרא על שם אביו, וכעת הונצח שמו של בנו הרוג מירון שנקרא על שם סבו. הכל הפליאו את אישיותו המיוחדת של יוסי ז"ל שלמרות היותו יתום מאב מגיל צעיר ביותר, ניכר היה עליו כי מתאמץ הוא ועמל לעצב את קומתו הרוחנית בכוחות עצמו, ואכן הצליח להגיע לדרגות גבוהות של תורה ויראת שמים כפי שכל חבריו העידו.

תחילה החל יוסי ז"ל את חוק לימודיו בישיבה בקליוולנד, ולאחר מכן גלה למקום תורה לישיבות בלייקווד ובמונסי, שם בלט בהתמדתו בתורה וביר"ש, ובמידותיו הנאצלות.

לפני תקופה לא ארוכה קודם מותו הטראגי עלה לארץ הקודש, לספוג את אווירת קדושתה ולהחכים מתורת ארץ ישראל. הוא נכנס ללמוד בישיבת מיר בירושלים, כשהוא ממשיך להעפיל בקנייני התורה בהתמדה.

בישיבת מיר, בלטה דמותו כבחור רציני ושוקד בתורה, טוב לשמים וטוב לבריות כאשר במקביל הוא נחמד מאוד לבריות. אהוב על המקום ואהוב על הבריות. היה אהוב מאוד על חבריו שתמיד ביקשו את קרבתו, במאור פנים התייחס לכל אחד ואף קירב כל אחד וכל מי שחש שצריך לחזקו ולעודדו היה הוא הכתובת להנעים עליו את החיים בנועם אמריו ובלבבו שופע השמחה ואהבת הבריות.

השבוע הגיעו בני משפחתו לאחר תקופת הקורונה ושמו וזכרו הונצחו בישיבה. 

 

אסון מירון תשפ"א יוסף יצחק אייזיק קאהן ישיבת מיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד