י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האפליקציה שגונבת את הפוקוס

הצעירים זונחים את פייסבוק וצוקרברג מתרושש

מניות פייסבוק צנחו ברבעון האחרון של 2021 ביותר מ-20%, מה שגרם למחיקת יותר מ-200 מיליארד דולר משווי השוק של החברה ועוד 29 מיליארד דולר מהשווי הנקי של מארק צוקרברג עצמו

הצעירים זונחים את פייסבוק וצוקרברג מתרושש
אילוסטרציה צילום: unsplash

'פייסבוק' (כיום 'מטא') איבדה משתמשים בפעם הראשונה בהיסטוריה. אחרי 18 שנות קיומה, היא צנחה ברבעון האחרון של 2021, שלדעת הבעלים מארק צוקרברג נגרם בעקבות המעבר של הצעירים ל'טיק טוק'.

דו"ח הרווחים ההרסני של ענקית המדיה החברתית, גרם למניות פייסבוק לצנוח ביותר מ-20%, ומחק יותר מ-200 מיליארד דולר משווי השוק של החברה ומחק 29 מיליארד דולר מהשווי הנקי של צוקרברג.

פייסבוק דיווחה על ירידה של כמעט 500,000 כניסות יומיות במהלך שלושת החודשים האחרונים של 2021. "לאנשים יש הרבה אפשרויות איך הם רוצים לבלות את זמנם, ואפליקציות כמו טיק טוק צומחות מהר מאוד", אמר צוקרברג, כך לפי ה'וושינגטון פוסט'.

פייסבוק, שכעת יש לה "רק" 1.93 מיליארד משתמשים שמתחברים בכל יום, ראתה את מניותיה צונחות ביותר מ-20% במסחר, צוקרברג, ששווה כ-107 מיליארד דולר, החזיק ביותר מ-398 מיליון מניות של פייסבוק, בסוף 2020, בהתבסס על אחזקותיו המדווחות, הבעלים חווה באופן אישי הפסד של יותר מ-29 מיליארד דולר כאשר מניית החברה ירדה בצורה חדה.

הנתונים גם חשפו שצרכנים מתעניינים פחות בפלטפורמת פייסבוק שהחליפה את שמה לפני חודשים ספורים ל'מטא', במיוחד באפריקה ובאמריקה הלטינית, שם האובדן של משתמשים יומיים היה הגדול ביותר. חלק מהאנליסטים טוענים שזה מראה שהמוצר עשוי להיות 'ממוצה' ברחבי העולם.

מארק צוקרברג מטא פייסבוק מניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד