כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פרטים חדשים

24 חיילי קומנדו כיתרו בית בן שלוש קומות לא רחוק מהגבול הטורקי

בעולם עדיין נפעמים מאופן חיסולו או בעצם התאבדותו העצמית של מנהיג דאעש, יורשו של אל בגדדי, בביתו שסמוך לגבול סוריה-טורקיה. ככל שנוקפות השעות מתפרסמות עוד ועוד פרטים על שהתרחש במבצע הנועז שבסיומו שבו כל החיילים האמריקנים לבסיסיהם בריאים ושלמים

24 חיילי קומנדו כיתרו בית בן שלוש קומות לא רחוק מהגבול הטורקי
אילוסטרציה צילום: pexels

קציני מודיעין אמריקאים זיהו את מנהיג דאעש בתוך בית בן שלוש קומות בין מטעי זיתים ממש מחוץ לאטמה, עיירה סורית ליד הגבול עם טורקיה. אבו איברהים אל-חשימי אל-קוראישי, היה זהיר, ומעולם לא עזב את הבניין, הוא ניהל את ארגון הטרור שלו באמצעות הודעות שנשלחו דרך טרוריסט שגר בקומה למטה.

שעתיים לאחר מכן אל-קוריישי מת לאחר ש-24 חיילי קומנדו אמריקאים פשטו על הבית. השכנים שידעו על המבצע בגלל קולות של מסוקים, שהעירו אותם משנתם, סיפרו כי שמעו כריזה שקוראת לדיירי הבניין להסגיר את עצמם.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי הכרוז הודיע, "מי שייכנע יהיה בטוח, מי שיישאר בבית ימות", בערך באותו זמן שמע שכן דפיקות בדלת שלו. הוא פתח את הדלת וגילה חיילי קומנדו אמריקאים מכוח דלתא, ומתרגם לערבית, שאמר במהירות למשפחתו לעזוב את ביתם ולהסתתר מאחורי בניין אחר.

עוד בנושא:

דיווח: פשיטה של ​​כוחות ארה"ב בסוריה; אזרחים נהרגו

דיווח: היעד של האמריקאים בפשיטה הלילית בסוריה

נשיא ארה"ב: חיסלנו בסוריה את מנהיג דאעש

המבצע שהסתבך בסוריה: מנהיג דאעש פוצץ את עצמו יחד עם ילדיו

הפשיטה הדרמטית והפיצוץ: סופו של מנהיג דאעש החדש • צפו

בעידן הרשתות החברתיות כל סוד מתגלה מהר, המקומיים פרסמו ברשתות החברתיות על מסוקים ומטוסי קרב מעליהם. נתוני מעקב טיסות הראו מל"טים שעוקבים אחר המבצע.

"הרגעים הראשונים היו מפחידים, אף אחד לא ידע מה קורה", אמר לסוכנות הידיעות AP ג'מיל אל-דדו, תושב מחנה פליטים סמוך. "חששנו שזה יכול להיות כלי טיס סוריים, שזרקו בעבר חביות תופת עלינו".

מקום המחבוא של אל-קוראישי כבר היה מוקף חיילים, חיילי הקומנדו ידעו שיש משפחה שגרה בקומה הראשונה שעלולה להיפגע בתקיפה כוללת. הם חזרו על אזהרותיהם באמצעות רמקול, ומהבניין נמלטו גבר ואישה ומספר לא מוגדר של ילדים.

לפתע נשמע פיצוץ עז, שהביא למותו של מנהיג דאעש, שחוץ ממנו נהרגו אשתו וילדיו, הפיצוץ קרע את הקומה השלישית של הבניין. "זה היה כל כך חזק", אמרו פקידים אמריקאים, "שחלקי גופות עפו לכל עבר מבין ההריסות מרוב ההדף".

במהלך המבצע אחד המסוקים נקלע לבעיה מכנית, הטייס הנחית את המסוק באתר אחר שבו בדיקה מהירה העלתה שלא ניתן להשתמש בו להמשך המבצע. על פי הדיווחים, חיילים על הקרקע ערכו אותו להריסה והוא הושמד על ידי אחד מכלי הטיס האמריקאיים שירה עליו.

מיקומו של הבית, באזור שנשלט על ידי שלוחה לשעבר של אל-קאעידה, הביא לסיבוכים נוספים. לפני שהצוות הספיק לעזוב, אחד המסוקים ספג אש מצד חמושים, אמר בכיר בממשל. שני טרוריסטים מתו בקרב האש שהתפתח.

הם סרקו את ההריסות של הקומה השנייה והשלישית עבור טלפונים, כוננים קשיחים או כל מסמך שעשוי לגלות את דרכי דאעש ופעולותיו הפנימיות.

אבל בניגוד לפשיטה של ​​2011, אז חוסל ראש אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן, הם השאירו את גופתו של אל-קוראישי מאחור. שר ההגנה, לויד אוסטין לויד, אמר שהמבצע נועד לצמצם את הנפגעים האזרחיים. "אנו יודעים שאל-קוראישי ואחרים במתחם שלו גרמו ישירות למותם של נשים וילדים", אמר.

עבדאללה קרדאש חטיבת קומנדו סוריה דאעש חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד