א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עדכון קורונה יומי

המספרים הנמוכים במגזר החרדי מעידים על מגמה?

46 אלף מאומתים חדשים התגלו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות יורד ל-24% • מספר החרדים שהתגלו אתמול עומד על סביב ה-1,000, מספר נמוך ביחס לתחלואה ולמספרים במגזרים השונים • מנין הקורבנות מוסיף לעלות במהירות ל"ע • עדכון קורונה יומי

המספרים הנמוכים במגזר החרדי מעידים על מגמה?
בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (שישי) את נתוני תחלואת הקורונה. לפי שעה, עומד מספר החולים קשה בישראל על 1,132 כשבמהלך היממה האחרונה נוספו לרשימה עוד 192 חולים.

בגזרת המאומתים נראה כי חלה ירידה, כאשר אתמול אובחנו 46 אלף מאומתים חדשים, 14,000 מאומתים פחות מיום קודם. 24% מהנבדקים אתמול התגלו אמש כחיוביים - זאת מתוך 185 אלף בדיקות קורונה שפוענחו.

מספר המאומתים החרדים מוסיף לרדת, ועומד על 1,051, כאשר במגזר הערבי מתמודדים עם קרוב לשמונת אלפים מאומתים חדשים, והמגזר הכללי עם 37 אלף מאומתים, מה שמעלה תהיות באשר למספרים הנמוכים במגזר החרדי, והאם הציבור החליט לזנוח את עמדות הבדיקות הרשמיות. 

ירידת מקדם ההדבקה נבלמת, המקדם עומד הבוקר על 0.9. על אף בלימת הירידה, נכון לעכשיו כשהמקדם מתחת ל-1 המגפה נמצאת בשלב דעיכה, ומספר המאומתים עשוי לרדת, בתקווה שבסופו של דבר תכחד המגפה.

מה שמעיב על אופציית הכחדת המגפה, היא לעת עתה, בין היתר החשש מזנים חדשים של הקורונה, שבה יידבקו מחלימי אומיקרון - והמגפה תשוב להתפרץ.

מספר הקורבנות מפרוץ הנגיף מתעדכן הבוקר, והוא מזנק בעשרות חדשים ל"ע. מספר הנפטרים עד כה עלה ל-9,080.

עדכון קורונה יומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד