ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עומס בלתי ייאמן

האח מרמב"ם שפגש את החולה הראשון: "בקושי מתפקדים"

אלכס קרמסקי, אח ברמב"ם, ראה את חולה הקורונה הראשון שפקד את שערי ביה"ח לפני שנתיים • והיום? העומס רק החמיר: "אנו עוד לא רואים את הסוף"

האח מרמב"ם שפגש את החולה הראשון: "בקושי מתפקדים"
בני גנץ במחלקת קורונה של רמב"ם צילום: דוברות בית החולים

במרץ 2020, אי שם בפתח משבר הקורונה שתפס אותנו לא מוכנים לפני שנתיים, קיבל בית החולים רמב"ם את פניו של חולה הקורונה הראשון שאושפז במקום. כיום, לאחר שהשבוע ספרנו 9,000 מתים מהנגיף ומספר אסטרונומי של חולים ומאומתים, עולה השאלה מתי, אם בכלל, תעבור הקורונה מהעולם. 

אלכס קרמסקי, אח במחלקת קורונה ברמב"ם, נזכר בימים בהם הייתה המגפה לא יותר מסיפור עמום, והשווה את רשמיו לעומס הכבד בבית החולים כיום: "המצב קטסטרופלי בכל בתי החולים. יש לנו עומס בלתי ייאמן של חולים מאוד מורכבים שמתאשפזים במחלקות הקורונה. זה בא על חשבון החולים הרגילים. המשמרות מאוד קשות, אחרי 12 שעות אנחנו בקושי מתפקדים. לצערנו, אנו עוד לא רואים את הסוף".  

בהמשך, הוסיף: "אני אח אחראי, ואני מרוויח יותר, אך משכורת ממוצעת של אח בישראל עומדת על סביב 8,000-9,000 שקלים נטו. התנאים קשים. אני אישית מרוויח בסביבות 12,000-13,000. אני חושב שכל מי שמגיע לעבודה הזו צריך לחוות סיפוק רגשי. רוב האנשים עושים את זה בשביל משהו אישי ומצפוני. לכמה זמן זה יספיק? זו שאלה טובה". 

קורונה אומיקרון בית החולים רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד