י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ממשיכים לנדוד

בדרך ליעד הבא: חברי לב טהור עזבו את בוסניה

כת לב טהור ממשיכה לנדוד. אחרי שדיווחנו כי השר לענייני פליטים בבוסניה הורה על גירוש חברי הכת שהשתכנו בבירה, בסוף השבוע דווח כי הקבוצה עזבה, אך לא ברור בשלב זה לאן היעד הבא

בדרך ליעד הבא: חברי לב טהור עזבו את בוסניה
נשים וילדים בכת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

כשבועיים לאחר הדיווחים בתקשורת המקומית בסרייבו - בוסניה, על הגעת כת 'לב טהור' לעיר, חברי הכת הכוללים אזרחים מארצות הברית, קנדה וגואטמלה, עזבו את המדינה, לאחר שעוררו עניין ציבורי רב בימים האחרונים. הם שוכנו בשני בניינים באילידזה, ליד הבירה סרייבו.

הקבוצה עזבה את בוסניה הרצגובינה לפני שתאריך הויזה פג, כך מסר המשרד לענייני חוץ לתקשורת המקומית. על פי ההצהרה, פקחים ביצעו בדיקות תפעוליות ובקרה על חברי הכת על בסיס יומי. הקבוצה נכנסה לבוסניה הרצגובינה בנובמבר 2021. המשרד לענייני חוץ ערך בדיקות של האזרחים הזרים באמצעות רישומים רשמיים זמינים, כולל בדיקות אצל האינטרפול.

התקשורת המקומית דיווחה, כי "לא דווח על תקריות במהלך שהותם בבוסניה וגורמי הביטחון לא קבעו שהם מהווים איום ביטחוני". על פי הדיווח, בעל הבית בו הם שהו ביטל את הסכם השכירות עמם.

בשבוע שעבר דווח ב'בחדרי חרדים', כי עשרות חברי כת 'לב טהור' שהגיעו לאחרונה לסרייבו בירת בוסניה, גורשו מהמדינה כאשר על פי ההערכות, 37 מתוך 200-300 מאנשי הכת ברחבי העולם הגיעו לבוסניה-הרצגובינה בנובמבר 2021, שם חיו בשקט תחת עיניהם הפקוחות של שכניהם החדשים והפקידים המקומיים. לאחר מספר ימים השכנים גילו כי ראשי הכת מואשמים במעשים פליליים חמורים וממתינים לגזר דינם בארה"ב.

הדבר הביא את שר זכויות האדם והפליטים, מילוש לוצ'יץ', להודיע כי 24 חברים בכת יעזבו את המדינה ב-5 בפברואר ושאר אנשי הקבוצה יעזבו בעקבותיהם עד ה-20 בפברואר. כך פרסמו כלי תקשורת מקומיים. אך בסוף השבוע דווח בבוסניה, כי חברי הכת עזבו את המדינה בדרכם ליעד לא ידוע.

"לפי המידע העדכני ביותר, קבוצה דתית זו מחפשת כעת יעד ותחבורה חדשים", אמר שר זכויות האדם והפליטים, מילוש לוצ'יץ' בהצהרה. "קיבלתי הבטחות שהם לא מהווים איום על הקהילה המקומית ולא נרשמו אירועים עד כה". הקבוצה ומנהיגה הישראלי שלמה ארז הלברנץ שטבע לפני ארבע שנים בנהר במקסיקו, הואשמו בפשעים נגד קטינים, כולל חטיפה ונישואי קטינים, ומסתובבים שנים בחיפוש אחר מדינה שמוכנה לקבל אותם.

לאחר שניסו את ארה"ב, קנדה, מקסיקו, רומניה, טורקיה, אלבניה, מולדובה וניסו גם את כורדיסטן בדרך לאיראן, הקבוצה מכת 'לב טהור' קיוותה למצוא מנוח בסרייבו בירת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה. אך כאמור חברי הכת גורשו גם משם וזאת לאחר סיקור תקשורתי מוגבר על הכת ומעשיהם הנפשעים של ראשיה.

לב טהור בוסניה צו גירוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד