י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השר הציב תאריך

התלונות הועילו: חברי 'לב טהור' יגורשו מבוסניה

לאחר תלונות רבות נגד הימצאותם במדינה מצד אזרחים, חברי כת לב טהור צפויים להיות מגורשים מבוסניה | השר האמון על הנושא במדינה קבע כי חלקם יגורשו כבר בסוף השבוע הנוכחי

התלונות הועילו: חברי 'לב טהור' יגורשו מבוסניה
אנשי לב טהור בבוסניה צילום: באדיבות המצלם

עשרות חבר כת 'לב טהור' שהגיעו לאחרונה לסרייבו בירת בוסניה, יגורשו מהמדינה בימים הקרובים, כאשר על פי ההערכות, 37 מתוך 200-300 מאנשי הכת ברחבי העולם הגיעו לבוסניה-הרצגובינה בנובמבר 2021, שם חיו בשקט תחת עיניהם הפקוחות של שכניהם החדשים והפקידים המקומיים. לאחר מספר ימים השכנים גילו כי ראשי הכת מואשמים במעשים פליליים חמורים וממתינים לגזר דינם בארה"ב.

הדבר הביא את שר זכויות האדם והפליטים, מילוש לוצ'יץ', להודיע, כי 24 חברים בכת יעזבו את המדינה ב-5 בפברואר ושאר אנשי הקבוצה יעזבו בעקבותיהם עד ה-20 בפברואר. כך פרסמו כלי תקשורת מקומיים.

אנשי הכת החרדית מפתים את השכנים בחטיפים: "אנחנו רק לבושים שונה"

"לפי המידע העדכני ביותר, קבוצה דתית זו מחפשת כעת יעד ותחבורה חדשים", אמר לוצ'יץ' בהצהרה. "קיבלתי הבטחות שהם לא מהווים איום על הקהילה המקומית ולא נרשמו אירועים עד כה". הקבוצה ומנהיגה הישראלי שלמה ארז הלברנץ שטבע לפני ארבע שנים בנהר במקסיקו, הואשמו בפשעים נגד קטינים, כולל חטיפה ונישואי קטינים, ומסתובבים שנים בחיפוש אחר מדינה שמוכנה לקבל אותם.

שכנים מקומיים ויחידת הזרים של משרד הביטחון של בוסניה דרשו בסוף השבוע שעבר לראות את חברי הכת מגורשים. ב-28 בינואר, אחד מחברי הכת טייל ברחובותיה המושלגים של מזרח סרייבו והציע ממתקים לילדים. אך כולם סירבו.

בשבוע שעבר דיווחנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי לאחר שניסו את ארה"ב, קנדה, רומניה, טורקיה, אלבניה, מולדובה וניסו גם את כורדיסטן בדרך לאיראן, כעת קבוצה מכת 'לב טהור' נמצאת בסרייבו בירת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה. אך היום דווח בבוסניה כי חברי הכת יגורשו גם משם וזאת לאחר סיקור תקשורתי מוגבר על הכת ומעשיהם הנפשעים של ראשיה.

לב טהור בוסניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד