י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לגרש את החלאות"

לב טהור במדינה חדשה: "המשטרה תפקח על הכת הידועה לשמצה"

התקשורת במונטונגרו מתייחסת בהרחבה להגעת חברי קהילת "לב טהור" למדינה לאחר שעזבו את בוסניה. בעיתונות המקומית מכנים אותם "הכת הידועה לשמצה" והרשויות מבטיחות לעקוב • תושבים מקומיים: "העם צריך לקחת את החוק לידיים או שאנשים שמקבלים שכר יתחילו לעבוד?"

לב טהור במדינה חדשה: "המשטרה תפקח על הכת הידועה לשמצה"
נשים וילדים בכת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

התקשורת במונטנגרו מדווחת, כי 37 חברי הכת ה"רדיקלית" "לב טהור" ששהו בבוסניה והרצגובינה, עזבו את שטחה של בוסניה ב-3 בפברואר והגיעו למונטנגרו ומשם לפי דיווחים הם ימשיכו לאלבניה, אך הדיווחים הללו אינם מאומתים לעת עתה.

המשרד לענייני זרים במונטונגרו התייחס ברצינות להגעת חברי הכת: "אנו למדים שמדובר בארגון מסוכן ביותר ושנוי במחלוקת, כת בראשות הלברנץ שנטען לגביו כי על התעללות בילדים מספר פעמים יחד עם חסידיו".

בתקשורת דווח, כי "לאחר תחקיר הגענו לנתונים המוכיחים באופן חד משמעי שמנהיגי העל של הכת הידועה לשמצה "לב טהור", נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, הורשעו בתוכנית לחטיפת ילדה בת 14 במדינת ניו יורק".

התקשרות המונטנגרית דיווחה, כי "נשלחה הודעה דחופה למשרד הפנים, וכן לפרקליטות המוסמכת לאיתור ולמעקב אחר הכת לב טהור וחבריה ובכך למנוע איומים פוטנציאליים על ביטחונם של אזרחי מונטנגרו".

גולשים ברשתות חברתיות במונטונגרו, קראו למשטרה לוודא שאנשי הכת יעזבו את המדינה כמה שיותר מהר. אחד מהם כתב: "כל מיני אנשים לבנים הגיעו למונטנגרו, האם העם צריך לקחת את החוק לידיים או שאנשים שמקבלים שכר יתחילו לעבוד, כדי שיגרשו את כל החלאות הזו מהמקום שממנו הגיעו".

בדרך ליעד הבא: חברי לב טהור עזבו את בוסניה

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר שניסו את ארה"ב, קנדה, מקסיקו, רומניה, טורקיה, אלבניה, מולדובה וניסו גם את כורדיסטן בדרך לאיראן, הקבוצה מכת 'לב טהור' קיוותה למצוא מנוח בסרייבו בירת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה. אך כאמור חברי הכת גורשו גם משם וזאת לאחר סיקור תקשורתי מוגבר על הכת ומעשיהם הנפשעים של ראשיה, עכשיו הכת מנסה את מזלה במונטונגרו או אלבניה.

מנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, מפוזרים במספר מדינות בעולם, עצורים בארה"ב וממתינים לגזר דינם. הם מואשמים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בהשתתפות בתוכנית לחטיפת ילדה בת 14 ולחתנה בכוח עם צעיר אחר אותו חטפו גם.

נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, יעקב ושמואל וויינגרטן, ויואל וויינגרטן, עצורים בגין קשירת קשר לחטיפת והתעללות בילדים אותם חטפו מהוריהם. כנופיית החוטפים הסתובבה בליל שבת לפני שלוש שנים בלבוש חסידי בברוקלין, ניו יורק, בכדי לבדוק אפשרות חטיפה.

מונטנגרו לב טהור קהילת לב טהור שלמה הלברנץ נחמן הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד