כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מפקדים, קצינים ואנשי דת

דיווח: המוסד הישראלי נמצא עמוק בתוך משמרות המהפכה

עשרות מפקדים ואישים בכירים במשמרות המהפכה מוחזקים במרתפי הכלא האיראני בעוון ריגול למען ישראל | האיראנים חוששים כל כך מידו הארוכה של המוסד הישראלי, עד ששר המודיעין פרסם אזהרה לפיה, "כל חבר בהנהגה האיראנית צריך להיות מודאג לחייו"

דיווח: המוסד הישראלי נמצא עמוק בתוך משמרות המהפכה
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

מקורות במחלקה הביטחונית של כלא 'אווין' בטהרן בירת איראן, שם מוחזקים מי שמואשמים בריגול למען מדינות זרות, אמרו ל-BBC כי הוחזקו שם עשרות מפקדים בכירים במשמרות המהפכה בעוון ריגול למען ישראל.

ממשלת איראן אינה מפרסמת את שמותיהם ודרגותיהם כדי להימנע מלהכתים את המוניטין של משמרות המהפכה. קצין מודיעין לשעבר של כוח קודס של משמרות המהפכה, אמר ל-BBC, כי המשטר אסף ראיות נגד מספר שגרירי איראן ומפקדי משמרות המהפכה.

הוא אמר שהמוסד גילה מידע שיכול לשמש לסחיטה של אותם פקידים כדי לאלץ אותם לשתף פעולה עם מרגלים זרים. כזכור, ביומו האחרון בתפקיד, באוגוסט 2021, נשיא איראן חסן רוחאני אישר שישראל גנבה את מסמכי הגרעין של איראן והראתה את הראיות לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

בהצגה של הארכיון במסיבת עיתונאים שכונסה במיוחד באפריל 2018, הדגיש נתניהו את תפקידו של מוחסן פחריזדה בתוכנית הגרעין, "ד"ר מוחסן פחריזדה, זכרו את השם הזה", הוא חזר ואמר. מר פחריזאדה חוסל שנתיים לאחר מכן.

בשני העשורים האחרונים נהרגו מספר מדעני גרעין בולטים באיראן, היו מספר חבלות במתקנים הגרעיניים והצבאיים של איראן, אך עד כה כוחות הביטחון האיראנים לא הצליחו למנוע או ללכוד את התוקפים.

בשנה האחרונה לכהונתו של מחמוד אחמדינג'אד ב-2013, היו שמועות לפיהן מפקדי משמרות המהפכה, קציני מודיעין ואפילו אנשי דת בכירים נעצרו בגין ריגול למען המוסד. אבל ההאשמות הללו מעולם לא אושרו רשמית. אחד הנאשמים היה קצין האחראי על מודיעין נגד ישראל במשרד המודיעין האיראני. בית משפט איראני הרשיע אותו בשקט, גזר עליו גזר דין מוות והוציא אותו להורג ללא כל פרסום.

בשנה שעברה, אחמדינג'אד אישר שהמוסד חדר למשרד המודיעין שלו. הוא אמר: "האם זה נורמלי שהקצין הבכיר ביותר האחראי לשליטת המרגלים הישראלים, האחראי להתעמת עם המזימות הישראליות באיראן, התברר בעצמו כסוכן ישראלי?".

כיום, גורמים איראנים לשעבר מודאגים מכך שהמוסד הגיע לגורמים גבוהים במוסדות הביטחון והמודיעין האיראניים. עלי יונסי, שר המודיעין האיראני לשעבר ויועצו הבכיר של הנשיא רוחאני, פרסם אזהרה בראיון: "השפעתו של המוסד באזורים רבים במדינה היא כה עצומה שכל חבר בהנהגה האיראנית צריך להיות מודאג לחייו".

המוסד הישראלי עימות איראן ישראל משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד