כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"הפקרות שחייבת להיפסק"

דרישה בממשלה ובקואליציה: בדיקה חיצונית על מחדל nso

תחקיר 'כלכליסט' שפורסם הבוקר, בדבר שימוש המשטרה בתוכנת הסייבר 'פגסוס' כנגד אישי ציבור רבים, מעורר סערה רבה | בממשלה קוראים להקים ועדת חקירה שתבדוק את הנושא ודורשים שקיפות מלאה ותשובות "עוד היום"

דרישה בממשלה ובקואליציה: בדיקה חיצונית על מחדל nso
השר עמר בר לב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי חשיפת הרשימה של אישי ציבור שנפגעו בעקבות השימוש בחברת הריגול פגסוס ע"י חוקרי המשטרה, בקואליציה ובממשלה מחריפים את הטון ומתעקשים להקים במיידי ועדת בדיקה ממלכתית -חיצונית שתחקור את הנושא.

שרת הפנים איילת שקד הבהירה בציוץ הבוקר (שני): "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם. חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו". תוך שהיא דורשת: "לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום".

קריאות דומות להקמת ועדת חקירה חיצונית נשמעה מעוד כמה משרי הממשלה, בהם שרת המדע אורית פרקש הכהן ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, כך גם יו"ר הוועדה לביטחון פנים שהבהירה כי תדרוש מהשר לביטחון פנים עמר בר לב לבדוק את העניין של הממונים לשעבר כולל את השר דאז שכיהן בתפקיד מטעם סיעת הליכוד. יו"ר ועדת החוקה אף הוא, פנה לשר המפשטים גדעון סער להקים ועדת חקירה ממלכתית.

נכון לשעה זו השר לביטחון פנים עמר בר לב שומר על שתיקה, אמנם בר לב לא אחראי למחדל אך מחויב לדרוש תשובות כדי לדאוג לאמון הציבור במשטרה, עם פרסום התחקיר מיהר השר בר לב להבהיר כי "לאחר בירור, אין פרקטיקה של האזנות סתר, או חדירה למכשירים, בידי משטרת ישראל ללא אישור שופט", רק יומיים לאחר מכן בירך על הקמת ועדת בדיקה שהוקמה במשרד המשפטים.

פגסוס עמר בר לב איילת שקד ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד