ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סערה בעקבות הגילויים החדשים

המפכ"ל קורא: "להקים ועדת בדיקה חיצונית"

אחרי הפרסומים החדשים בפרשת הריגול של המשטרה, קורא הבוקר רנ"צ שבתאי להקים ועדת בדיקה חיצונית בראשות שופט: "ככל שתמצא הוועדה אי סדרים וכשלים הם יטופלו בהתאם לחוק"

המפכ"ל קורא: "להקים ועדת בדיקה חיצונית"
מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי צילום: Michael Giladi/Flash90

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, קורא הבוקר (שני) להקים ועדת בדיקה חיצונית בשל הטענות לשימוש שלא כחוק בתוכנת הריגול נגד, בכירים במשק, מנכ"לי ממשלה, בנו ויועציו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ופעילי מחאה.

"לאור הפרסומים האחרונים בדבר הפעלת מערכות טכנולוגיות במשטרת ישראל בשנים שקדמו לכניסתי לתפקיד", אמר שבתאי, "פניתי לשר לביטחון פנים וביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בראשות שופט, שתיבחן את הנושא על כל היבטיו".

שבתאי הוסיף מטרת הקמת הוועדה היא "על מנת להשיב את אמון הציבור במשטרת ישראל מחד ולהסדיר את השימוש בטכנולוגיות במשטרת ישראל מאידך. ככל שתמצא הוועדה אי סדרים וכשלים הם יטופלו בהתאם לחוק".

לפי תחקיר כלכליסט, תוכנת הריגול הותקנה במכשירים ניידים של פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ראשי ערים, מנהלי חברות ענק, עיתונאים, מארגני מחאות שונות ואף במכשירו של אבנר נתניהו בנו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.

בתחקיר נטען כי במשטרה החליטו להתחקות אחר מכשירו של אבנר, מכיוון שחשדו כי לעתים אשת ראש הממשלה משתמשת בו לצרכים אישיים. עוד עולה מהתחקיר כי גם המכשירים הניידים של יועצי התקשורת של נתניהו, טופז לוק ויונתן אוריך, הודבקו בתוכנה. מסתמן כי בסיגינט (חטיבת הסייבר של המשטרה) צותתו גם לטלפון הנייד של איריס אלוביץ', אשתו של שאול אלוביץ' ואחת הנאשמות בתיקי נתניהו.

עוד עולה בתחקיר כי תוכנת הריגול הותקנה גם בטלפונים של מארגני הפגנות יוצאי אתיופיה שמחו נגד יחסה של המשטרה עצמה כלפיהם. כך נעשה גם במחאת האימהות יוצאות אתיופיה בצומת עזריאלי בשנת 2019. עוד עולה חשד כי תוכנת המעקב הושתלה גם בטלפונים של מתנחלים ביהודה ושומרון, סמוך לפינוי מאחזים ומכשירים של כמה ממארגני מחאת "הדגלים השחורים".

 

קובי שבתאי ריגול משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד