כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נתוני התחלואה

התחלת הבלימה? מנין החולים קשים יורד • עדכון קורונה יומי

מספר המאומתים שהתגלו אתמול עומד על 52 אלף. 28% מהנבדקים התגלו כחיוביים • מנין החולים הקשים נמוך ביחס לימים האחרונים • מנין הקורבנות מוסיף לעלות הבוקר • עדכון קורונה יומי

התחלת הבלימה? מנין החולים קשים יורד • עדכון קורונה יומי
מחלקת קורונה בבי"ח הרצוג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (שני) את נתוני תחלואת הקורונה. במהלך היממה החולפת התווספו 172 חולים במצב קשה, מספר נמוך ביחס לימים האחרונים. מנין החולים הקשים הכללי יורד הבוקר ל-1,235.

אתמול אובחנו 52 אלף מאומתים חדשים. אחוז החיוביים שהתגלו אתמול, נותר כפי שהיה שלשום, והוא עומד על 28% חיוביים, מתוך 186 אלף בדיקות קורונה שפוענחו.

מספר המאומתים החרדיים נותר נמוך ביחס למגזרים השונים ועומד על 1,198. המגזר הערבי עם למעלה מ-6,000 מאומתים והמגזר הכללי עם 44 אלף מאומתים.

מספר המאומתים הנמוך במגזר החרדי, נגזר בין היתר בשל מיעוט הבדיקות שמבצע הציבור, כך שהנתונים המדווחים למשרד הבריאות ככל הנראה לא משקפים את תמונת המצב במלואה.

מספר אנשי הצוות במערכת הבריאות אשר נדרשים בבידוד - מוסיף לרדת. לפי שעה, ישנם 5,145 אנשי צוות בבידוד. מתוכם, 787 הם רופאים, שחסרונם מורגש במיוחד, וכן 1,629 אחים ואחיות.

מקדם ההדבקה ממשיך גם הוא במגמת הירידה. לפי העדכון האחרון של משרד הבריאות יורד המקדם ל-0.84. נכון לעכשיו כשהמקדם מתחת ל-1 המגפה נמצאת בשלב דעיכה, ומספר המאומתים עשוי לרדת, בתקווה שבסופו של דבר תכחד המגפה.

מה שמעיב על אופציית הכחדת המגפה, היא לעת עתה, בין היתר החשש מזנים חדשים של הקורונה, שבה יידבקו מחלימי אומיקרון - והמגפה תשוב להתפרץ.

במקביל, 5,638 איש התחסנו אתמול במנת החיסון הרביעית. 1,309 קיבלו את מנת הדחף השלישית. 2,274 בנ"א התחסנו אתמול בישראל בחיסון השני-המשלים, ו-440 בלבד במנה הראשונה.

בתוך כך, מספר הקורבנות מפרוץ הנגיף מתעדכן הערב, והוא עולה במעל 40 נפטרים חדשים ל"ע מ-9,139 אתמול ל-9,180 הבוקר.

עדכון קורונה יומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד