י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא רק הדלק

ישראל מתייקרת: הזינוק במחירים מגיע למוסך

בצל העליות במוצרי מזון וצריכה שמוקפאות בינתיים, מסתמן כי בקרוב מחירי הטיפול ברכבים במוסך יעלו, אם לא כבר עכשיו. גורם בענף המוסכים אומר: "יש כבר ספקים שהעלו לנו מחירים, אבל אנחנו דוחים בינתיים את עליות המחירים ללקוחות"

ישראל מתייקרת: הזינוק במחירים מגיע למוסך
מוסך מכוניות צילום: קאר גיר

ענף הרכב מסתמן כגורם הבא לעליית יוקר המחיה בישראל. הבוקר (שני) דווח ב"ידיעות אחרונות" כי החשש הוא שבקרוב נראה זינוק במחירי הטיפול ברכב במוסכים.

על פי הדיווח, בשבועות האחרונים נרשמה במחירוני יבואני החלפים עלייה של כ־%18 במחירי מסנני שמן ודלק, 15% במחירי צלחות בילום ו־12 עד 15 אחוזים במחירי מצמדים.

"הסיבה העיקרית לעליות המחירים היא משבר הייצור העולמי. ספקים בסין, בהודו, בדרום־קוריאה ובארה"ב סובלים כולם מקשיים בייצור", אומר אורי וינקלר, מנכ"ל אוטוורקס, מיבואניות החלפים הגדולות בארץ.

לייקור החלפים מביאה גם עליית מחירי ההובלה הימית, כפי שביטאו בין השאר רווחי השיא של צים בשנה האחרונה, אם כי מחירי המכולות כבר נמצאים בירידה קלה מהשיא של 16 אלף דולר למכולה.

גורם בענף המוסכים אומר כי "יש כבר ספקים שהעלו לנו מחירים, אבל אנחנו דוחים בינתיים את עליות המחירים ללקוחות. אנחנו רואים את הרגישות אצל הלקוחות, ומצד שני כל המוסכים זקוקים כרגע לעבודה בגלל הפגיעה שיצר האומיקרון והחזרה לעבודה מהבית במספרים גדולים".

מי שכבר התייקרו הם מחירי הצמיגים, בשיעור של 5 עד 15 אחוזים. "הפגיעה היא בעיקר בצמיגים הזולים וצמיגים מיוחדים, לא מהדגמים הפופולריים", אומר יוסף נעים, יו"ר ענף הצמיגים בלשכת המסחר.

יוקר המחייה מוסך עליית מחירים צמיגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד