י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתווה לא יעיל

כישלון צורב: ההורים לא מתרגשים מהנחיות משרד הבריאות

קרוב לשבועיים חלפו מאז נכנס לתוקפו מתווה 'ביטול הבידודים' במערכת החינוך, לפיו עברה המערכת מבידודים ל-בדיקות, ונראה כי לעת עתה הוא נוחל כישלון צורב | 30% בלבד מההורים דיווחו אתמול כי ביצעו את הבדיקה הנדרשת לילדיהם 

כישלון צורב: ההורים לא מתרגשים מהנחיות משרד הבריאות
בדיקה ביתית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרוב לשבועיים חלפו מאז נכנס לתוקפו מתווה 'ביטול הבידודים' במערכת החינוך, לפיו עברה המערכת מבידודים ל-בדיקות, ונראה כי לעת עתה הוא נוחל כישלון צורב.

נזכיר, לפי המתווה, ההורים נדרשים לבצע 2 בדיקות אנטיגן-ביתיות לילדיהם - במהלך השבוע, בימי ראשון ורביעי, ולדווח על כך בפורטל של משרד החינוך.

אך למרות הדרישה, שהיא עיקרה של המתווה, נראה כי ההורים לא ממהרים לבצע זאת. מנתוני משרד החינוך עולה, כי אתמול (ראשון) התקבלו בפורטל, כ-619 אלף הצהרות הורים על תוצאות בדיקות אנטיגן, ליתר דיוק מדובר על 30% בלבד, מתוך פוטנציאל התלמידים שצריך לבצע את הבדיקות.

יש להדגיש, כי המספר ככל הנראה פחות נמוך במעט, כי נתוני המשרד לא משקללים את הצהרות ההורים שמדווחים באופן ידני, כלומר באמצעות טפסים מודפסים. 

כמו כן, מתוך סך ההורים שהצהירו היום על תוצאות הבדיקה, 21,394 הורים דיווחו, כי תוצאת הבדיקה היא חיובית (3.5%). תלמידים אלה מצטרפים ל-41,264 תלמידים שנמצאו חיוביים בבדיקה הביתית בימי ראשון ורביעי בשבוע שעבר. 

על פי נהלי הבריאות, תלמיד מחוסן (כמו כל מחוסן אחר במשק), שנחשף לחולה מאומת אינו נדרש בבידוד, ואילו תלמיד לא מחוסן שנחשף לחולה מאומת ואינו מבצע שתי בדיקות, נדרש בכל מקרה, גם היום, להיות בבידוד.

62,658 תלמידים שנבדקו במסגרת המתווה החדש (החל מה-27.1) נמצאו עד כה, חיוביים בבדיקה הביתית. בניסיון להציג תמונה מעט יותר חיובית של המתווה, מסרו הבוקר במשרד החינוך: אילו תלמידים אלו (62 אלף שהתגלו כחיוביים. ק.ב) היו מגיעים לבתי הספר ולגני הילדים, כפי שהיה קורה אילולא המתווה החדש - הם היו עלולים לחשוף מאות אלפי תלמידים לנגיף", אמרו. 

עוד הוסיפו במשרד, כי במסגרת המתווה החדש, "הבדיקות מהוות שכבת הגנה נוספת על אלו הקיימות, שכן מדי יום מאות אלפי תלמידים עורכים בדיקות שמאתרות עשרות אלפי תלמידים חיוביים. אלמלא הבדיקות הללו, תלמידים אלה היו ממשיכים להגיע אל מוסדות החינוך מבלי שידעו כי נדבקו. כזכור, לפי המתווה הישן התלמידים הגיעו אל בית הספר מבלי שנדרשו לבדיקות כלל", נמסר. 

 

מערכת החינוך משרד הבריאות משרד החינוך בדיקת אנטיגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד