כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במרכז העיר בני ברק • תיעוד

האברך לא עטה ונאזק באלימות: "לא יודע לפגוע בזבוב"

תקרית מכעיסה בבני ברק: שוטרים עצרו אברך ששהה בחנות במרכז העיר כשהוא ללא מסכה, ופצעו אותו קשות בפניו | האברך נזקק לטיפול רפואי ופונה לבית החולים | עד ראייה: "אמר לשוטרים - 'אין לי כסף'" | אביו ל'בחדרי חרדים': "הוא אברך שלא יודע לפגוע בזבוב" | המשטרה: "מדובר באירוע מיותר"

האברך לא עטה ונאזק באלימות: "לא יודע לפגוע בזבוב"
האברך שנפצע צילום: באדיבות המצלם

תקרית אלימה בין שוטרים לאזרח - בשל אי עטיית מסכה: חסיד גור תושב בני ברק, בשנות החמישים לחייו, נפצע הבוקר (שני) במהלך ניסיון מעצר של שוטרים, בעת ששהה בסופרמרקט ברחוב רבי עקיבא בעיר. האברך פונה לבית החולים כשהוא סובל מחבלות בפניו.

לפי עדיה ראייה, האברך היה במהלך קניות בחנות כשהוא ללא מסכה, כשלפתע נכנסו אליה שוטרים ודרשו ממנו להציג תעודה מזהה. במהלך דין ודברים בין הצדדים אזקו אותו השוטרים תוך שהוא מוצמד אל הקרקע וגרמו לפציעתו.

לפי גורם במשטרה, האברך שהתבקש להזדהות בפני השוטרים, מסר להם מספר שגוי. בהמשך, כך לפי הגורם, ניסה לברוח מהשוטרים. מתנדבי 'הצלה' פינו אותו לבית החולים 'שיבא' עם חבלות בעיניו ובפניו. 

"הוא אמר לשוטרים 'אין לי כסף לשלם את הדוח'", סיפר עד ראייה ל'בחדרי חרדים'.

"הוא אברך שלא יודע לפגוע בזבוב", אמר אביו בשיחה עם 'בחדרי חרדים', בעת שהוא עושה את דרכו לבית החולים. "הוא אדם עדין מאוד. איך הם עשו לו דבר כזה. לא יודע מה קרה להם".

יצויין כי בשבועות האחרונים תושבי ב"ב מתלוננים על אכיפה בררנית בנושא המסכות. תושב העיר שנקנס בשבוע שעבר מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "אלפים במסיבות והופעות ללא מסכות, אבל לשוטרים יש זמן 'לטפל' בחרדים מבני ברק".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע מיותר שרצוי ונכון היה שייגמר אחרת, כמו מאות מהלכי אכיפה אחרים המתבצעים מדי יום. מדובר באזרח שבחר להתעלם מניסיונות שוטרים לאכוף את עבירת אי עטית המסיכה שביצע בבית עסק, ואף ניסה לעזוב את המקום טרם השלמת שלב ההזדהות ומתן הדוח. במהלך ניסיון מניעת עזיבתו את המקום וכבילתו, הוא נפגע קלות. צר לנו על תוצאת המקרה, אך לא נוכל לאפשר התעלמות ממהלכי אכיפה חוקיים המתבצעים על ידי שוטרים למען בריאות הציבור".

אכיפה מסכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד