כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זו שיטת הפעולה

שב"כ: חמאס מגייס צאצאי איחוד משפחות לפעולות טרור

מסמך שהוצג לממשלה: המגויסים לביצוע פעולות טרור ואיסוף מודיעין - מרחובות, מלוד ומהפזורה הבדואית. ברקע הממצאים הללו ולמרות התנגדות האגף השמאלי בממשלה: חוק האזרחות יעלה להצבעה בכנסת

שב"כ: חמאס מגייס צאצאי איחוד משפחות לפעולות טרור
לוחמי חמאס צילום: Hassan Jedi/Flash90

חמאס מגייס במכוון אזרחים ערבים שאחד מהוריהם נולד בעזה או ביו"ש, לביצוע פעולות טרור ומודיעין. כך עולה ממסמך פנימי של שירות הביטחון הכללי שהוצג לממשלה.

הנתונים מתייחסים לשורת פעולות לחימה של פלשתינים שאירעו בתוך הקו הירוק, בשנים 2020 ו-2021, עד למבצע שומר החומות. מדובר בפעולות טרור של ממש או איסוף מודיעין למען חמאס, לעיתים תוך כדי סבבי הלחימה מול הארגון. חמאס פנה במכוון לערבים בעלי אזרחות ישראלית, שאחד מהוריהם נולד בעזה או ביו"ש. בחלק מהמקרים גיוסם נעשה בעת שביקרו את קרובי משפחתם בתוך רצועת עזה, ותוך ניצול רגשי ההזדהות של אותם צעירים נוכח המתיחות הביטחונית.

הפעילויות כללו שימוש בנשק חם וקר, וכן איסוף מידע על פעולות צה"ל ותנועת הכוחות. כמו כן, דרש חמאס מאותם צאצאי איחוד משפחות לדווח על מיקומים של נפילות רקטות בתוך ישראל. בחלק מהמקרים הפיגועים אכן יצאו לפועל.

האזרחים הישראלים שאותם גייס חמאס התגוררו, בין היתר, ברחובות, בלוד ובפזורה הבדואית בנגב. אחת מהמסקנות של שב"כ היא כי דווקא בקרב בני הדור השני לאיחוד משפחות קיימת נכונות לוותר על היתרונות הנובעים מחיים בישראל, ביחס לתנאי החיים בעזה. מנתחי המידע בשב"כ מצאו כי בני הדור השני חיים לעיתים קרובות בזהות חצויה, בין היותם ישראלים לבין משפחתם בעזה. מורכבות זו גורמת לחלקם לפעול למען חמאס יותר מאשר ערבים ששני הוריהם ישראלים. כך דווח ב'ישראל היום'.

נתונים אלה של שב"כ מצטרפים ל-12 אירועים שונים בעשור האחרון, שבהם צאצאי איחוד משפחות היו מעורבים בפיגועים כסייענים או כמחבלים. בין היתר, מחבל שאימו מעזה, רצח את החייל רון קוקיא ב-2017 בבאר שבע, ותושב דיר אל-בלח בעל אזרחות ישראלית גויס כמחבל לתשתית הג'יהאד האסלאמי, לצורך פיגוע באולם שמחות וחטיפת חייל. כזכור, לפני כשבועיים נחשף ב"ישראל היום" שראש השב"כ התריע כי צאצאי איחוד משפחות היו מעורבים באופן חריג במהומות שהיו בנגב לפני כחודש.

שב"כ חמאס איחוד משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד