כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מגיב למתקפות

כהנא בביקורת על הציונות הדתית: "צועדים אל תהום הפלגנות"

בתגובה לביקורות בתוך המגזר על הרפורמות שאותן הוא מוביל - השר לשירותי דת נשא נאום חסר תקדים בו מתח ביקורת על הציונות הדתית | הוא תקף את האיום לנהל ספרי יוחסין, ופנה אל הרבנים הסרוגים: "מתי תחיו בשלום זה עם זה?" | כהנא טען שיש "משטרת מחשבות" וכי בתי מדרש שמוצאים מחוץ למחנה

כהנא בביקורת על הציונות הדתית: "צועדים אל תהום הפלגנות"
מתן כהנא בכנס בשבע צילום: חיים טוויטו

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיב היום (שני) לביקורות שמוטחות כלפיו במגזר הדתי-לאומי בגין הרפורמות בענייני דת-ומדינה אותן הוא מוביל, והטיח ביקורת על המגזר בכלל והזרם החרד"לי בפרט.

בנאום שנשא במסגרת כנס 'בשבע' בירושלים, הזהיר כהנא מפילוג עמוק שנוצר מתוך הציונות הדתית, ותהה מדוע ראשי הישיבות והרבנים שאיתם הוא הולך הם "לא עולם התורה", תוך שהוא שואל את כלל הרבנים הסרוגים מתי יפסיקו את הריבים הפנימיים.

"אני מבקש להזהיר אותנו מפני מדרון הפלגנות אליו אנו מדרדרים", אמר. לדבריו, "בניה ובנותיה של הציונות הדתית, צועדים אל סף תהום הפלגנות. כוחות מתוכנו ממש, הפועלים כמשטרת מחשבות, שפוסלת כל עמדה שאינה תואמת את השקפתם".

"עוד ועוד ציבורים ובתי מדרש מוצאים אל מחוץ למחנה ומוקעים כ 'מתייוונים', 'רבנים קטנים שמבלבלים את המוח', 'מגלים פנים בתורה', 'רפורמים' ו'מחריבי הדת היהודית'", גינה השר מ'ימינה' את הביקורת על הרבנים שנתונים לו את הסמכתם לרפורמות.

הוא המשיך והוסיף: "אני שואל את עצמי, ישיבת הר עציון זה לא עולם התורה? וישיבת עותניאל? ורבני צהר אינם עולם התורה? וישיבת הר ברכה? וישיבות נוספות וארגוני רבנים נוספים?".

כהנא התייחס גם לאיום של הרבנים, חרדים וחלק מהציונות הדתית, לנהל ספרי יוחסין אם הרפורמה בגיור תעבור, ושאל: "האם נטרפה דעתנו? כיצד אנו מישירים מבט אל מציאות שכזו מבלי שרגלינו רועדות".

"כל ניסיון לעשות דברים אחרת מסומן באופן מיידי כניסיון רפורמי, שמונעים ממטרה אחת והיא הרס היהדות", אמר וציין כי הוא "גאה מאוד בתהליכים שהצלחנו להוביל בזמן הקצר הזה. חלומות רבים אותם העזנו לחלום בבתי המדרש, הופכים למציאות".

"סיפרתם לנו שהתפקיד שלנו הוא להיות המקף- לחבר את עם ישראל לחיים של תורה ועבודה. לא להסכים, אבל להילחם כדי שנשאר אחים. אבל אתם רבותינו, מתי תחיו בשלום זה עם זה?", פנה לרבנים הסרוגים.

בסיום נאומו, כהנא הגיב למכתבי הרבנים נגד הרב אליעזר מלמד, רב הישוב הר-ברכה, וביקש ממנו סליחה: "סלח לנו, מחל לנו", ואמר כי הדברים שכוונו אליו "הוטחו בכולנו".

הציונות הדתית מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד