כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פרשת הריגול החמורה

עימות בין לפיד לאוחנה: "דחליל חליפי נבוב"

על רקע פרשת הריגול החמורה שנחשפה, שר החוץ לפיד קורא היום לחקור את השר לביטחון פנים לשעבר אמיר אוחנה על מחדלי המשטרה בתקופת כהונתו. אוחנה: "בוא נלך שנינו לפוליגרף: אני על NSO, ואתה על השיחות עם נוני שהשחרת ביומן כדי שלא יתגלו"

עימות בין לפיד לאוחנה: "דחליל חליפי נבוב"
יאיר לפיד/אמיר אוחנה צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

יושב ראש יש עתיד השר יאיר לפיד מתייחס בישיבת הסיעה השבועית (ראשון) לסערה סביב השימוש בתוכנת הריגול פגסוס אחרי עיתונאים ופוליטיקאים ומאשים את שר לביטחון פנים לשעבר אמיר אוחנה.

"אני רוצה להגיד כאן משהו פחות פופולרי, או פחות פופוליסטי לגבי פרשת פגסוס ומשטרת ישראל: אם המשטרה תתפרק רק הפושעים ישמחו. בזמן שאנחנו יושבים כאן, אלפי שוטרים בכל הארץ מגינים על חיינו, על רכושנו ועל בטחון ישראל. אין לנו עוד משטרה ואנחנו צריכים לשמור עליה".


 
"יחד עם זאת", הוסיף לפיד, "שומרי החוק צריכים להיות האנשים שמקפידים על החוק יותר מכולם. איש אינו חסין מבדיקה וחקירה. זו פרשה חמורה שמעיבה על הדמוקרטיה הישראלית".
 
לפיד קרא להקים ועדת חקירה, "צריך עוד השבוע להחליט על הקמת ועדת חקירה. ממלכתית או ממשלתית, שתחקור את הפרשה באופן עצמאי ובלתי תלוי. זה הצעד הנכון לעשות, ואסור להתעכב אפילו רגע אחד נוסף".
 
השר לפיד אמר כי הנחקר הראשון צריך להיות השר לביטחון פנים אמיר אוחנה: "אני רוצה להדגיש עוד דבר מול כל הספינים: הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה. יש דבר כזה אחריות מיניסטריאלית. זה קרה במשמרת שלהם. הם צריכים לתת תשובות לציבור".

השר לשעבר אמיר אוחנה הגיב: "דחליל חליפי נבוב שכמוך, ‏אין לי שום בעיה להיות הראשון שיעמוד לחקירה, כי אין לי מה להסתיר. ‏לא מאמין? בוא נלך שנינו לפוליגרף: אני על NSO, ואתה על השיחות עם נוני שהשחרת ביומן כדי שלא יתגלו".

אמיר אוחנה יאיר לפיד פגסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד