א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נגרר אחרי הילד הבריון

אשר הלם בבנט על חוסר המנהיגות ותדלוק יוקר המחיה

ח"כ יעקב אשר תיאר בסרקזם כיצד ראש הממשלה נגרר אחרי הילד הבריון של הכיתה שלא מאפשר להילחם במגפת הקורונה ולמנוע את יוקר המחיה • אשר זעק בכאב: "הסיסמה 'לחיות לצד הקורונה' לא תעזור ל-3,000 הקורבנות שנפטרו בחודשי כהונתך"

אשר הלם בבנט על חוסר המנהיגות ותדלוק יוקר המחיה
יעקב אשר במליאה צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ח"כ יעקב אשר נשא היום (שני) במליאת הכנסת נאום בו תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט, במסגרת דיון 40 חתימות שיזם, תוך שהוא מתאר בציניות נוקבת כיצד הוא נכנע לתכתיבים של איווט ליברמן, גם בנוגע לקורונה וגם בנוגע ליוקר המחיה.

בפתח נאומו הגיב אשר להתרברבות של בנט כי בניגוד לקודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, שהטיל 3 סגרים - הוא נמנע מכך. אחרי שערך השוואה בין מדינה לא מחוסנת למדינה מחוסנת, הטיח אשר בבנט את המספרים המלמדים על ההיקף הנרחב של התחלואה בישראל.

"במשך שנה וחצי שבה אנחנו ניהלנו את הקורונה, ב-3 גלים קשים שבהם עוד לא היו חיסונים, נפטרו לצערנו בכל שלושת הגלים כ-6200 איש. ממוצע של 344 בחודש. ואילו מאז שאתה על הכיסא, במשך שבעה חודשים בלבד, נפטרו כבר כ-3000 איש, ממוצע של כמעט 430 נפטרים בחודש! והקצב קטלני ומטורף. רק בשבוע האחרון אדוני, נהרגו מקורונה יותר קורבנות ממה שנהרגו פה בתאונות דרכים בשנה שלימה! וכל זה קורה כשהמדינה מחוסנת!".

אשר הוסיף: "אתה יודע היטב שבלי ההגבלות שהיו פה בגלים הראשונים, כשעוד לא היו חיסונים, היינו עלולים להגיע לעשרות אלפי מתים, כמו באיטליה. אם נתניהו היה מנהל את האירוע אז כפי שאתה מנהל אותו היום, היינו מגיעים ל-20-30 אלף מתים רחמנא ליצלן".

"איך אתה עוד מעז להתרברב נגד הפעולות שהיו הכרחיות לשעתן והצילו חיים רבים, כשבתקופה שלך, בגלל אפס המעש שלך, והכחשת הקורונה של חלק גדול משרי הממשלה שלך, נפטרו יותר אנשים באופן יחסי ממה שנפטרו אז? זה פשוט אבסורד נורא ואיום!".

את הסיסמה המלווה את התנהלות הממשלה, "לחיות לצד הקורונה" תקף אשר באומרו כי לאלפי המתים זה כבר לא יעזור, והרחיב בדבריו על חשיבות ערך החיים ביהדות. "שגרת חיים זה חשוב, אבל לא בכל מחיר", הבהיר ח"כ יעקב אשר.

אשר תקף את התנהלות הממשלה מול המגיפה, בעקבות החלטתו של ליברמן "למדוד הכול דרך החור שבגרוש". לדבריו, בנט לא מנהיג והוא נכנע לדרישות שריו. "אתה יכול להגיד אלף פעם "אבל ביבי, אבל ביבי, וביבי". אבל האמת היא שהוא ניהל את האירוע! הוא לא התכופף תחת לחצי שרים או דעת קהל, הוא נהג בסמכות ולקח אחריות. בממשלה הקודמת ידעו כולם מי מנהל את האירוע ומי הקובע, ואת ההבדל הדרמטי אנחנו רואים היום".

"עיתון ה'טלגרף' הבריטי סיקר רק אתמול את המחדל העצום של מדינת ישראל תחת הנהגתך מול האומיקרון, כשהפעם הם מבקשים ללמוד מישראל מה לא לעשות כדי לא להיכשל. זה לא יאומן איך הגלגל התהפך. בממשלה הקודמת ביקשו בכל העולם ללמוד מאתנו איך מנצחים את הקורונה, והיום לומדים מאתנו מה לא לעשות, מצביעים עלינו ואומרים: ככה אל תעשו".

בשלב זה של הנאום, עבר אשר לתאר בציניות את חוסר המנהיגות של בנט: "הממשלה שלך זו 'כיתה של בינונים', אוסף של אנשים חסרי חזון ויכולות, כשהאיש החלש ביותר בכיתה הוא המורה, כן, אתה ראש הממשלה, שמאחוריך עומדים הכי פחות מנדטים".

"ובכיתה הזו יש כמה ילדים בריונים שמכתיבים לך את סדר היום, אתה מספר להם שיש מגיפה, והתלמיד איווט אומר: "לא המורה, זו שפעת", אתה אומר "צריך פיצויים", הוא עונה לך "נייט", אתה מכריז על "חיסונים בבתי הספר", הם צועקים לך במקהלה "לא בבית ספרנו"".

"לדאבוננו, אתה לא מנהיג – אתה מונהג! לא מנהל – אלא מנוהל! וכשאתה בא למסיבות עיתונאים כדי לנסות להציג את מה שאתה לא, לפחות שים על עצמך תמרור "נגרר"".

בחלק השני של הנאום, תיאר אשר בסרקזם כיצד בנט נגרר גם בנושא הכלכלי והמלחמה ביוקר המחיה. "נפתלי, המורה של כיתת הבינונים ידוע כליברל כלכלי שחלם בקול רם על סינגפור, שנאם בלהט על יוקר המחיה ויצא בשצף קצף נגד העלאות מסים. אבל אז מגיע הילד הגברתן בכיתה ומחליט: אין סינגפור ואין בטיח".

"יש מס גודש, מס משקאות, מס מטרו, מס על כלים חד פעמיים, העלאת ארנונה, העלאת מס רכישה, מס שמנים שיעלה את מחיר התחבורה הציבורית, מס פחמן שיעלה את מחיר החשמל, ובנוסף לא נשכח את מחירי הדלק המאמירים. והמורה ה"ליברל" מסינגפור משותק עד אימה, לא מעז לומר מילה".

אשר הזכיר לבנט דיון קודם בכנסת שיזם. "אם רק היית טורח להגיע לכנסת לפני שלושה חודשים ומשתתף בדיון בהצעה דחופה לסדר שיזמתי על "גל הצונאמי של עליות המחירים במשק", היית שומע איך שחבריי ואני התרענו על כך שהממשלה שלך מתדלקת במו ידיה ומיסיה את עליית המחירים ואת יוקר המחיה. מה אתה מצפה מהחברות הגדולות כשהם רואים את הממשלה עצמה מעלה מיסים ומתעמרת בחלשים, למה שהם לא יעלו מחירים כשזו האווירה? כלכלה מונעת גם מאווירה בטח כשהיא באה מהממשלה".

"כבר כמה שבועות שקטסטרופת יוקר המחיה משתוללת כאש בשדה קוצים, אבל אתה דיברת עליה לראשונה עם הציבור רק אתמול, מהירות תגובה כבר אמרנו? וזאת כשאין לך אפילו את היכולת לומר בפתיחת ישיבת הממשלה לעם ישראל מה אתה הולך לעשות בנדון, כי איווט עדיין לא אישר לך".

הח"כ לעג לראש הממשלה: "ואם זה לא מספיק, אתמול זכינו לצפות ב"תרגיל מנהיגותי" מדהים, הפגנת כח בקנה מידה עולמי שגם "קים גונג'-און" לא היה יודע לעשות. ראש ממשלת ישראל צועד למשרד האוצר ללא הזמנה, ומבקש להצטרף לישיבת חירום עם שר האוצר ובכירי משרדו. אחח, איזו מנהיגות, איזו מחווה לשר האוצר ופקידיו שמבינים מיד מי הבעל הבית".

"אני שואל אותך, נראה לך שאריק שרון או נתניהו היו רצים אחרי פקידי האוצר? הרי כל ראש ממשלה היה מזמן אצלו, בלשכתו, מיד עם תחילת ההתפרצות של עליית המחירים דיון חירום והתוויית מדיניות, הוא היה המוביל ולא המובל. אבל אתה, באת כמו המורה החלש, דפקת בדלת וביקשת: "חבר'ה, תנו לי להיכנס בבקשה. נורא חשוב לי להשתתף. אני מתפרק, הזעם הציבורי עוד רגע שוטף את הרחובות והלכה לי הממשלה...".

"כך לדאבונך אתה מגלה אדוני שבינך לבין ליברמן ולפיד יש חלוקת עבודה טראגית של סמכות ואחריות. הסמכות היא שלהם – ואילו אתה נותר בודד רק עם האחריות. והאחריות היא כולה שלך, גם בקריסה הבריאותית וגם בקריסה הכלכלית".

יעקב אשר נפתלי בנט קורונה יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד