כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זו הסיבה

מארק צוקרברג שוקל לסגור את פייסבוק ואינסטגרם באירופה

בעלי פייסבוק ואינסטגרם מאיים לסגור את האפשרות שימוש באירופה, אם החברה החדשה 'מטא' לא תוכל לעבד נתונים של אירופאים בשרתים בארה"ב

מארק צוקרברג שוקל לסגור את פייסבוק ואינסטגרם באירופה
אילוסטרציה צילום: pexels

אם ל-Meta - 'מטא' לא תינתן אפשרות להעביר, לאחסן ולעבד נתונים מהמשתמשים האירופיים שלה על שרתים שמבוססים בארה"ב, פייסבוק ואינסטגרם עלולות להיסגר ברחבי אירופה, כך דיווח הבעלים של ענקיות המדיה החברתית, מארק צוקרברג בדוח השנתי שלו.

הנושא המרכזי של 'מטא' הוא העברת נתונים טרנס-אטלנטית, המוסדרת באמצעות מה שנקרא Privacy Shield והסכמי מודל אחרים, שבהם 'מטא' משתמשת או השתמשה בהם כדי לאחסן נתונים ממשתמשים אירופאים בשרתים אמריקאים. ההסכמים הנוכחיים לאפשר העברת נתונים נמצאים כעת בבדיקה כבדה באיחוד האירופי.

בדו"ח השנתי שלה לרשות ניירות ערך בארה"ב, 'מטא' מזהירה כי אם לא תאומץ מסגרת חדשה והחברה לא תהיה רשאית יותר להשתמש במודל ההסכמים הנוכחיים "או חלופות", החברה "כנראה" לא תוכל יותר להציע רבים מהמוצרים והשירותים המשמעותיים ביותר שלה, כולל פייסבוק ואינסטגרם, באיחוד האירופי.

שיתוף הנתונים בין מדינות ואזורים חיוני לאספקת שירותיה, הדגישה 'מטא'. לכן, היא השתמשה בעבר במסגרת העברת נתונים טרנס-אטלנטית שנקראת Privacy Shield כבסיס המשפטי לביצוע העברות נתונים אלה.

עם זאת, אמנה זו בוטלה על ידי בית המשפט האירופי לצדק ביולי 2020, בגלל הפרות של הגנת מידע. מאז, האיחוד האירופי וארה"ב הדגישו שהם עובדים על גרסה חדשה או מעודכנת של האמנה.

מארק צוקרברג פייסבוק מטא אינסטגרם (Instagram)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד