כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יידיש בקורס המשטרתי

מפתיע: מדוע פרצו השוטרים בשירה חסידית סוחפת? • תיעוד

השוטרים הקהילתיים שסיימו לאחרונה את הקורס, התקשו להתגבר על מכשול השפה, בעיקר במהלך הפעילות בשכונות החרדיות | הקצינים שהבינו את הצורך, החליטו לקיים שיעורים ללמידת שפת היידיש | בין מילות השיח והמשפטים שנלמדו, ניתן היה לשמוע משפטים רבים המושמעים בהפגנות ובמחאות השונות • צפו

מפתיע: מדוע פרצו השוטרים בשירה חסידית סוחפת? • תיעוד
קורס השוטרים הקהילתיים צילום: באדיבות המצלם

במהלך סיום קורס של שוטרים קהילתיים שנערך לאחרונה, שוחחו מפקדי הקורס עם השוטרים, רגע לפני שהם יוצאים לפעילות ברחבי השכונות השונות - בעיקר בקרב במגזר החרדי. השוטרים סיפרו על הכלים שרכשו בקורס, אולם לחלקם היה נראה כי ישנה משוכה שאותה הם חייבים לעבור: מדובר במכשול השפה. כך, בפעם הראשונה, הועברו שיעורים בשפת היידיש בקורס המשטרתי.

החניכים העלו את הצורך להבין את דוברי שפת היידיש, על מנת לתת מענה מותאם לאותן קהילות. במקום נכחה ראש חטיבת שיטור, תנ"צ אנה בן מרדכי, ששמעה את מבוקשם של המש"קים. בן מרדכי החליטה כי מדובר בצורך הכרחי, על מנת להעמיק את החיבור בין השוטר לקהילה.

לא חלפו מספר שבועות והיוזמה קרמה עור וגידים, כאשר מפקד מדור מש"קים, סנ"צ דותן מנצור, פתח את הקורס יחד עם איש התקשורת אברימי זקס, שגוייס כמורה לשפת היידיש. זקס, שדובר את השפה מילדות, הוא בעל תואר שני בספרות היידיש.

השוטרים החלו בלימוד בסיס השפה תוך כדי היחשפות לתרבות ממנה צמחה ולמשמעות הדיבור והשיח בשפת היידיש לעומת השפה העברית. חלק ניכר מהלימוד עסק במפגש היומיומי בין השוטרים לדוברי השפה, כשהתובנה המובילה הייתה לסתת כלי עזר להבנה הדדית של שני הצדדים.

בין מילות השיח והמשפטים שנלמדו, ניתן היה לשמוע משפטים רבים המושמעים בהפגנות ובמחאות השונות. במהלך הקורס נחשפו השוטרים לשירים ביידיש נוטפי רגש ועל אף שחלקם הגדול לא הכיר כלל את השפה, כולם כאחד התחברו לצלילים, למילים ולמורשת היידישאית.

במפגש של השוטרים עם הרב הראשי למשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, הושם דגש רב על הצורך להבין את צורכי המגזר החרדי ולהעניק מענה נכון ומדוייק. הרב ברכיהו עמד בדבריו על מכשול השפה שעם מעט השקעה, לדבריו, ניתן להנמיך את חומות החשדנות ולבנות חברה משותפת בין אנשי והחוק לבין אוכפי החוק.

הצלחת הקורס הביאה את ראש מחלקת מתנדבים ומש"קים, נצ"מ לארי סמרה, להצהיר בפני השוטרים כי הוא יהווה דרך סלולה לקורסים נוספים בהם השוטרים יקבלו כלים מעמיקים עוד יותר על מנת להתחבר לתרבות היידישאית.

לימוד יידיש קורס שיטור קהילתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד