כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחר דיון ראשון

'דגל' ינסו לשנות את חוק הגיוס; לפיד ל'בחדרי': "לא נסכים לשום פשרות"

ב'דגל התורה' קיבלו הכרעה מגדולי ישראל לקחת חלק בדיוני ועדת החוץ והביטחון בנוגע לחוק הגיוס לקראת הכנתו לקריאה שנייה ושלישית ונבחר ח"כ שייצג את המפלגה בוועדה. גם בש"ס ישלחו נציג | יאיר לפיד ל'בחדרי': "לא נעשה שום פשרות ושום הנחות בחוק הזה" • צפו

'דגל' ינסו לשנות את חוק הגיוס; לפיד ל'בחדרי': "לא נסכים לשום פשרות"
ח"כי דגל התורה צילום: שוקי לרר

מחר תתכנס לראשונה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשותו של ח"כ רם בן ברק מ'יש עתיד', לדיון ראשון על חוק הגיוס, והסיעות החרדיות כמרקחה. בימים האחרונים דנו בו בחדרים הסגורים בכדי לגבש מדיניות לקראת הדיונים.

סיעת 'דגל התורה' התכנסה היום (שני) לישיבה סיעה נפרדת, שבה דנו בנושא, לאחר שבסוף השבוע עלה חה"כ משה גפני להתייעצות בבתי גדולי ישראל בשאלה כיצד להתייחס לנושא.

בהכרעת גדולי ישראל הוחלט כי נציגי 'דגל התורה' ישתתפו בדיונים המשמעותיים בוועדה ויפעלו לשנות ככל האפשר את פרטי החוק לטובת עולם הישיבות למינימום פגיעה.

עוד הוחלט כי מי שיטפל בנושא מטעם 'דגל התורה', יהיה חבר הכנסת אורי מקלב, שקיים בימים האחרונים מספר פגישות בנושא, כמו שיחות תיאום עם נציג אגודת ישראל מאיר פרוש ונציג ש"ס מאחורי הקלעים, השר לשעבר אריאל אטיאס.

בש"ס צפויים למנות נציג מטעם הסיעה שייקח חלק בדיוני הוועדה שתגבש את החוק להצבעה סופית, מסתמן כי הנציג יהיה חבר הכנסת משה ארבל.

ב'דגל התורה' צפויים לדרוש פעם נוספת מ'הליכוד', בצל דיוני חוק הגיוס, לאייש את נציגי כל חברי האופוזיציה בוועדות השונות, "אנחנו היחידים שחברים בוועדות ורואים כמה החרם מזיק קודם כל לנו ולציבור שלנו, יש לנו אפשרות להשפיע", אמר ל'בחדרי חרדים' אחד מחברי הכנסת בסיעה.

בתוך כך, במענה לשאלת 'בחדרי חרדים' אומר היום ראש הממשלה החליפי, השר יאיר לפיד כי מצידו "לא נעשה שום פשרות ושום הנחות בחוק הזה", גם בתמורה לתמיכה חרדית, לדבריו, "החוק הזה הוא נכון וטוב".

דגל התורה חוק הגיוס יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד