כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כולל המנהיג העליון

בית דין איראני בחו"ל מאשים 160 פקידים בפשעים נגד האנושות

160 שרים, פקידים מהרשות המבצעת והשופטת של הממשל האיראני, כולל המנהיג העליון האייתוללה חמינאי מואשמים בביצוע פשעים נגד האנושות. אין לפסיקה משמעות כלשהי והינה רק סימלית

בית דין איראני בחו"ל מאשים 160 פקידים בפשעים נגד האנושות
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית הדין לזוועות באיראן, החוקר הפרות זכויות אדם חמורות, האשים 160 פקידים ברפובליקה האסלאמית ב"ביצוע פשעים נגד האנושות".

בית הדין הוקם בשנת 2020 כדי לחקור את הרג מאות מפגינים בהפגנות כלל ארציות באיראן בנובמבר 2019. סיום סבב הדיונים השני שלו בלונדון ביום ראשון, הביא לפרסום של רשימת פקידים הנאשמים, הכוללת את המנהיג העליון עלי חמינאי.

ברשימה מופיעים ראשי הרשות המבצעת והשופטת של הממשלה, שרים, מפקדים ממשמרות המהפכה והמשטרה וכן פקידים ממשרדי המושלים המחוזיים. בית הדין שמע עדויות של 219 עדים ובחן ראיות של 440 אנשים הקשורים לפשעים נגד האנושות, הרג והוצאות להורג ללא משפט, עינויים, התעללות של אסירים והטרדה של משפחות הקורבנות.

למרות שפסקי הדין של בית הדין הם סמליים, ההרכב של בית הדין קרא לכל מי שבידיהם עוד מסמכים וראיות על פשעים של פקידים להגיש אותם. חבר בכיר לשעבר במשמרות המהפכה, אמר כי משרדו של חמינאי הורה לכוחות הצבא והחצי-צבאי לעשות כל מה שצריך כדי לשים קץ לכאוס.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בדצמבר 2019 כי ההוראה להפסיק את ההפגנות בכל מחיר הגיעה מחמינאי שהיה מודאג מאוד. קצין משמרות המהפכה טען כי 427 בני אדם נהרגו במחוז ח'וזסטן ו-420 בטהרן בלבד במהלך ההפגנות והוסיף כי כ-8,000 בני אדם נעצרו גם בבירה. כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

איראן בית דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד