כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אימה בעיר התורה

בניין אחד, שלושה לילות, שלוש הצתות: "מרגישים מופקרים, המשפחות עוזבות"

עשן רב, יללות סירנות, צעקות ובכי: זה מה שעובר על דיירי בניין מגורים בשכונת קרית הרצוג בבני ברק | אתמול, בלילה השלישי ברציפות, הוצת המקלט בקומת הקרקע, מטרים ספורים מבלוני גז | כתבנו אבי גדלוביץ' יצא לשוחח עם דיירי הבניין | "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הם היו מתפוצצים", אומר אחד הדיירים, "מרגישים חוסר ביטחון מוחלט" | חלק מהמשפחות נוטשות את הבניין: "הלילה כבר לא אשן פה"

בניין אחד, שלושה לילות, שלוש הצתות: "מרגישים מופקרים, המשפחות עוזבות"
פעולות הכיבוי צילום: כבאות והצלה ב"ב

שלושה לילות ברציפות שדייריו של בניין אחד, בשכונת קרית הרצוג בבני ברק, נאלצים "לשלוף" את הילדים מהמיטות בעת שהם נמים את שנתם - ולהימלט על נפשם. הסיבה: אלמונים מציתים את המקלט שבקומת הקרקע. רבים מהדיירים מדברים איתנו ומביעים תחושות קשות של ייאוש. "מרגישים חוסר ביטחון מוחלט", אומר אחד מהם. 

התופעה הפכה לשגרה: בכל לילה מאז מוצאי שבת, סביב חצות, מוזנקים כוחות כיבוי רבים לאחר שעשן רב אופף את הדירות בשל הצתות. ההצתה הראשונה התרחשה במוצאי שבת, כאשר המצית הסדרתי השליך ככל הנראה עצם בוער למקלט, דרך החלון הנמצא בסמוך לבלוני גז.

השריפה אתמול הייתה החמורה ביותר מבין השלוש. "הדירות היו מלאות עשן", אומר אב לילדים המתגורר בניין. "בכל יום אנחנו ממתינים לחצות, הילדים כבר ערוכים למה שהולך להתרחש", הוא אומר ספק הומור, ספק בייאוש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כמה משפחות החליטו לעזוב את הבניין, מחשש שייפגעו. דיירים אחרים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אמרו כי הם צפויים לעזוב היום, עוד בטרם ההצתה הבאה. "אני לא הולך לישון הלילה בדירה. אקח את הילדים להורים", אומר אחד מהם. "הם בטראומה קשה", הוא מוסיף.

"אנחנו בתחושה של ייאוש", מתאר את המצב אחד הדיירים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. הדייר, שהבהיר כי הוא חושש לשלומו, ביקש בכל תוקף להישאר בעילום שם. "אנחנו יודעים למי זה קשור ומה הרקע, אבל אני לא מעוניין לא להיכנס לזה", הוא מוסיף.

יצוין כי במשטרה יודעים מה הרקע להצתות אך לפי שעה טרם נעצרו חשודים. "העובדה שלא מצליחים לאתר את המצית הסדרתי מדאיגה עוד יותר", אמר דייר בבניין. "זה כבר הפך לשגרה אכזרית. בכל לילה אנחנו מעירים את הילדים ומסבירים להם ששוב מישהו הצית אש. אנחנו מרגישים מופקרים. אתמול האש הייתה קרובה לבלוני הגז. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היו מתפוצצים"

בכבאות והצלה מחוז דן מסרו שלשום כי "לוחמי האש בפיקודו של מפקד המשמרת, רב רשף אורן אושרי, הגיעו למקום וזיהו כי יש בעירה במקלט ועשן רב בחדר המדרגות. הלוחמים פעלו לכיבוי השריפה במקביל ניתנה הנחיית הסתגרות לדיירים בדירות ובוצעו סריקות יסודיות על מנת לוודא שאין נפגעים"

"השריפה הנוכחית, כמו זו שלפניה נגרמה עקב הצתה. כך קבע חוקר הדליקות", נמסר ממערך הכבאות. "המשך הטיפול הועבר למשטרת ישראל".

בכבאות מבקשים להבהיר כי המקלט אמור לשמש לחירום לטובת הדיירים ולא כמחסן ציוד. "אחסנת ציוד רב במקלט דליק ברובו, מהווה מטען אש גדול ובשריפה הסכנה כפולה ומכופלת, הן לפגיעה בנפש והן לנזק למבנה עצמו", אומרים בכבאות. "העשן חודר לחדרי המדרגות ועלול להוות מלכודת לדיירים. לוחמי האש אשר פועלים לכיבוי הדליקה, מוודאים במקביל שאין נפגעים בקרב הדיירים עקב העשן. היו כבר מקרים בעבר של נפגעים בנפש עקב שריפות במקלטים ועל הדיירים לתת תשומת לב מרבית לנושא ולהוציא ציוד מיותר מהמקלטים".

 

 

 

 

הצתה שריפה בנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד