כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא תגן על מתקנים אסטרטגיים"

השר האוקראיני מטיל ספק במערכת ההגנה הישראלית

מערכת ההגנה מפני טילים "כיפת ברזל" של ישראל לא תהיה יעילה באוקראינה מפני טווח הטילים, כך טוען שר ההגנה האוקראיני. הוא הסביר כי "מערכת כיפת ברזל מספקת הגנה מפני טילים קצרי טווח במהירות נמוכה ולא תוכל להגן על מתקנים אסטרטגיים באוקראינה"

השר האוקראיני מטיל ספק במערכת ההגנה הישראלית
הניסוי בכיפת ברזל צילום: דוברות והסברה, משרד הביטחון

שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב אמר כי מערכת ההגנה מפני טילים "כיפת ברזל" של ישראל לא תהיה יעילה באוקראינה מפני טווח הטילים.

לדברי שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב, מערכת כיפת ברזל מספקת הגנה מפני טילים קצרי טווח במהירות נמוכה ולא תוכל להגן על מתקנים אסטרטגיים באוקראינה. רזניקוב אמר את הדברים במהלך תדרוך במשרד ההגנה של אוקראינה.

כזכור בספטמבר 2021 דיווח משרד ההגנה האוקראיני, כי ארצות הברית תספק לאוקראינה מערכות הגנה מפני טילים והגנה אווירית חדשות, כולל כיפת ברזל הישראלית.

המהלך הגיע הודות להסכמות שהושגו במהלך ביקורו של הנשיא וולודימיר זלנסקי בארצות הברית, אוקראינה עשויה לקבל מערכות הגנה אוויריות וטילים חדשות, בפרט מערכת כיפת ברזל.

על פי התיקון, משרד ההגנה האמריקני יגיש דוח לקונגרס שיכלול אפשרויות לשליחה או העברה פוטנציאלית של מערכות כאלה לאוקראינה. הצעת החוק של בית הנבחרים האמריקאית כבר דורשת סיוע צבאי של 275 מיליון דולר לאוקראינה, לא כולל מערכת הגנה מפני טילים.

מערכת כיפת ברזל, שנבנתה על ידי חברת הביטחון הישראלית רפאל, הוכיחה את עצמה כאחת המערכות היעילות בעולם נגד טילים קצרי טווח. כיפת ברזל הפילה כ-90% מהטילים שנורו לעבר ישראל במהלך השנים האחרונות. אך האוקראינים טוענים כי המערכת לא מתאימה להם בשל הטילים הארוכים של רוסיה.

ולדימיר זלנסקי כיפת ברזל אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד