כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
התוכנית שתוגש לאו"ם

אדריכל 'אוסלו' מציע: המתנחלים יגורו בפלסטין

יוסי ביילין, מי שהיה בין אדריכלי הסכמי אוסלו בשנות ה-90, גיבש תוכנית חדשה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני - שהיא כוללת בין היתר סיפוח לישראל של ההתנחלויות הסמוכות לקו הירוק על מאות אלפי תושביהן, ואפשרות למתנחלים לגור תחת "המדינה" הפלסטינית | התוכנית תוגש למזכ"ל האו"ם ולממשל האמריקני

אדריכל 'אוסלו' מציע: המתנחלים יגורו בפלסטין
יוסי ביילין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשעבר ויו"ר מפלגת השמאל 'מרצ', יוסי ביילין, יגיש בקרוב למזכ"ל האו"ם ולבכירים בממשל האמריקני תוכנית חדשה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות AP, ההצעה כוללת סיפוח ההתנחלויות הגדולות בקרבת הקו הירוק לישראל, כך שכמעט כל חצי מיליון המתנחלים בגדה המערבית יוכלו להישאר בשטחם, ו"המדינה הפלסטינית" תקבל מישראל בתמורה קרקעות בשטח דומה.

המתנחלים שלא מתגוררים בקרבת הקו הירוק, תינתן האפשרות להפוך לתושבי קבע במדינת פלסטין - כך שהם לא יפונו. מספר פלסטינים ברחבי העולם שטוענים לזכות השיבה יוכלו לקבל, על פי התוכנית, אישור לחזור לישראל.

התוכנית מוגדרת כקונפדרציה, ובישראל וברשות הפלסטינית טרם השיבו לה הסיכויים שהממשלה השברירית, שכוללת חלקים נרחבים של הימין, תסכים להצעה שואפת לאפס.

ביילין אמר ל-AP כי הסרת בעיית הפינוי ההמוני של מתנחלים תקדם את המאמצים לפתרון הסכסוך - "אנחנו מאמינים שאם לא יהיה איום של עימותים עם המתנחלים המצב יהיה הרבה יותר קל למי שרוצה לקבל פתרון של שתי מדינות".

הסכם אוסלו מתנחלים פלסטינים יוסי ביילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד