כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
צעיר תומך בנאצים

3.5 שנות מאסר לצעיר שפרסם מידע על הרכבת פצצות

משטרת לונדון עצרה נער שפרסם מידע כיצד ניתן לייצר פצצה באופן עצמאי. בפשיטת השוטרים על ביתו נמצאו חומרים נאציים כולל ספרו המפורסם של היטלר ימ"ש. הוא נשלח לשלוש וחצי שנות מאסר

3.5 שנות מאסר לצעיר שפרסם מידע על הרכבת פצצות
פצצה/קונור בורק צילום: pixabay/משטרת לונדון

נער שפרסם מידע כיצד לייצר פצצות בתוך משחקי מחשב 'מיינקראפט' ירצה 3.5 שנות מאסר.

המשטרה פשטה בפברואר 2021 על ביתו של הצעיר קונור בורק בעיירה בקסליהית, שבדרום מזרח לונדון, וממוקמת במחוז קנט. השוטרים מצאו עותק של הספר 'מיין קאמפף' שכתב אדולף היטלר ימ"ש ומזכרות נאציות. הצעיר פרסם קובץ תמים של משחקים בניסיון להסתיר את טיבו האמיתי, הקובץ פורסם בקבוצה בטלגרם המכילה כ-12,000 משתמשים, שם הוא פרסם מידע על הכנת פצצות.

השוטרים גילו שלל חומרי טרור שהוסתרו בהוראות שימוש למשחק המחשב מיינקראפט. בורק הודה בשנה שעברה באשמת הפצת פרסום של מידע על ייצור מטעני חבלה מאולתרים. הוא גם הודה בארבע עבירות של "החזקת מסמך העלול להועיל לאדם שמבצע או מכין מעשה טרור". בורק נידון בבית המשפט ל-42 חודשי מאסר ועוד 12 חודשים על תנאי.

קונור בורק. צילום: משטרת לונדון.

המפקד ריצ'רד סמית', ראש פיקוד הלוחמה בטרור של משטרת לונדון, אמר: "לבורק היה עניין לא בריא באידיאולוגיית הטרור של הימין הקיצוני, וזה הוביל לכך שהוא שיתף חומרים מסוכנים ביותר עם אחרים באינטרנט, יותר ויותר, אנו רואים צעירים נמשכים לאידיאולוגיות קיצוניות, שחלקם כמו בורק ממשיכים לבצע עבירות טרור חמורות".

"אני קורא לכל מי שנתקל בחומר הקשור לטרור באינטרנט לדווח לנו על כך, אני גם מבקש מחברים ובני משפחה ליצור קשר אם יש להם חששות לגבי אדם שייגרר לכל צורה של אידיאולוגיה קיצונית תפעלו מוקדם לפני שיהיה מאוחר מדי".

עונש מאסר מאסר בפועל משטרת לונדון פצצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד