כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחראי למוות חיילים

10 מיליון דולר למי שיספק מידע שיוביל למבוקש

אמריקה מציעה פרס בסך עשרה מיליון דולרים למי שיספק מידע שיוביל ללכידתו של מנהיג דאעש באפגניסטן שאחראי לטענתם לפיגוע שהתרחש בשדה התעופה בקאבול לפני כחצי שנה, שבו נרצחו 13 חיילים אמריקנים

10 מיליון דולר למי שיספק מידע שיוביל למבוקש
מנהיג דאעש, סנאוללה ג'פארי צילום: מחלקת המדינה האמריקנית

מחלקת המדינה האמריקנית מציעה פרס בסך 10 מיליון דולר, עבור מידע על מיקומו של מנהיג דאעש באפגניסטן, סנאוללה ג'פארי, ומידע על מחבלים נוספים שעומדים מאחורי הפיגוע שבוצע בשדה התעופה בקאבול הבירה, שבו נהרגו 13 חיילים אמריקאים ומעל 150 אזרחים.

את הפרס מציעה ארצות הברית על מי שיביא למידע ללכידתו של מנהיג דאעש סנאוללה ג'פארי, באפגניסטן, ועל עזרה במציאת מי שעומד מאחורי הפיגוע באוגוסט 2021 בנמל התעופה בקאבול, שבו נהרגו 13 חיילים אמריקאים כולל מעל 150 אזרחים.

מנהיג דאעש המבוקש.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי כמה דיווחים מצביעים על כך שהמחבל בן ה-27 נולד בעיראק, אבל במסמכי ממשלת ארה"ב מופיע מקום הולדתו כאפגניסטן. על פי החשד הוא כי ג'פארי היה מפקד בדרג בינוני של קבוצת טרור בעלת ברית של הטליבאן, ואז הצטרף לדאעש.

בדו"ח האו"ם נאמר כי "אין לאחרונה סימנים לכך שהטליבאן נקט בצעדים להגבלת פעילותם של לוחמי טרור זרים במדינה", נכתב, "להיפך, קבוצות טרור נהנות שם מחופש גדול יותר מאשר בכל עת בעשרים השנים האחרונות".

הפרסום על הפרס המוצע.

הפיגוע התרחש ב-26 באוגוסט כאשר כוחות ארה"ב ניסו לעזור לאמריקאים ולאפגנים לברוח במהלך ההשתלטות של הטליבאן, והחמירה את תחושת התבוסה של אמריקה לאחר 20 שנות מלחמה. החוקרים פרסמו תיאור מפורט של אופן ביצוע הפיגוע. מחבל בודד, לבוש שחורים, נשא כ-20 קילוגרם של חומר נפץ היה אחראי. הוא הצליח להתקרב לשער של נמל התעופה מבלי להיעצר מכיוון שהאפגנים החלו להשתמש במגוון מסלולים שונים כדי להימנע ממחסומי הטליבאן. למרות שהאיום הגדול ביותר נותר באפגניסטן, גורמים אמריקאים אמרו באוקטובר האחרון, שהם חוששים שדאעש יכול לפתח את היכולת לפגוע מחוץ למדינה בתוך שישה עד 12 חודשים.

חיפושים אחר מבוקש מחלקת המדינה האמריקנית אפגניסטן דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד