י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רפואת הגוף והנפש

אברבנאל פינת איכילוב: שר הבריאות הכריז על איחוד

 הבוקר חתם שר הבריאות ניצן הורוביץ על הסכם לסינוף בית החולים אברבנאל לבי"ח איכילוב. מטרת המהלך, היא "להעצים את המרכז לבריאות הנפש", זאת באמצעות הענקת גישה "למשאבים משמעותיים הקיימים באיכילוב"

אברבנאל פינת איכילוב: שר הבריאות הכריז על איחוד
שר הבריאות ניצן הורוביץ באירוע השקת סינוף אברבנאל לאיכילוב צילום: מירי שמעונוביץ

הבוקר (רביעי) חתם שר הבריאות ניצן הורוביץ על הסכם לסינוף בית החולים אברבנאל לבי"ח איכילוב. מטרת המהלך, היא "להעצים את המרכז לבריאות הנפש", זאת באמצעות הענקת גישה "למשאבים משמעותיים הקיימים באיכילוב". 

שר הבריאות ניצן הורוביץ הצהיר במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר, כי "בריאות הנפש עוברת מהחצר האחורית לקדמת הבמה". לדבריו של הורוביץ, חיבור אברבנאל לאיכילוב, זה "צעד ראשון בתוך תכנית כוללת לחיבור בין מערכת בריאות הנפש למערכת הבריאות הכללית", כך לשון דבריו. 

"אין כל סיבה שבריאות הנפש תהיה נפרדת, מוקצית, ושמטופלי הנפש יקבלו יחס אחר ותקצוב דל ונפרד מהרפואה הכללית. הסינוף הזה ישפר את האיתנות הפיננסית של אברבנאל ויאפשר לו גישה לגיוס משאבים משמעותי הרבה יותר. השינוי כבר כאן, וזו רק ההתחלה. נביא את הסטנדרט הגבוה ביותר של מערכת הבריאות, גם למוסדות בריאות הנפש", התחייב שר הבריאות. 

שר הבריאות במסיבת העיתונאים \\ צילום: מירי שמעונוביץ

פרופסור רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, התחייב לחיזוק אברבנאל, "הן מבחינת שיפור אדיר של התשתיות לטובת מתמודדי הנפש והן ברמת הרפואה".

"לאחר שנתיים של מגיפת הקורונה, ברור לכולם כי המצוקה האמיתית היום והלונג קוביד הדרמטי איתו מתמודדים אזרחי ישראל הוא ברפואת הנפש עם זינוק אדיר בבקשות למתן טיפול רפואי מציל חיים ומנגד מחסור עצום במיטות ועם מצוקת אשפוז חסרת תקדים. זהו צו השעה האמיתי", הוסיף גמזו. 


 

ניצן הורוביץ רוני גמזו בית חולים איכילוב אברבנאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד