כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המחשב הנטוש חשף

הבן של ביידן ניסה לתווך בין חברה תחת סנקציות לרודן

בנו של נשיא ארה"ב ניסה לתווך בין חברה סינית שנמצאת תחת סנקציות של ארה"ב לבין ר"מ קזחסטן המושחת. לפי מיילים שנחשפו במחשב נייד נטוש של האנטר ביידן מראים כי הוא נסע לבייג'ין וקזחסטן כדי לגבש עסקת נפט ענקית בין שתי המדינות בשנים 2014 ו-2015

הבן של ביידן ניסה לתווך בין חברה תחת סנקציות לרודן
האנטר ביידן צילום: צילום מסך

האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ניסה לתווך עסקת נפט בשווי 120 מיליון דולר בין חברת אנרגיה סינית שנמצאת כעת תחת סנקציות אמריקאיות לבין ראש ממשלת קזחסטן לשעבר, שהואשם בבגידה ולקיחת לכיסו הון רב, כך נחשף במיילים של מחשב נייד.

האנטר עבד עם חברת נפט סינית בקזחסטן, שנמצאת כעת תחת סנקציות אמריקאיות וראש ממשלה קזחי לשעבר שהואשם כעת בבגידה בתיווך עסקת שוחד. כך חושף ה'דיילי מייל'.

תכתובות מייל שהגיעו לידי ה-Daily Mail, מראים שבנו של הנשיא חבר לראש ממשלת קזחסטן לשעבר, קארים מאסימוב, שעומד כעת בפני אישומים בקשר לבגידה, כדי לנסות להשיג עסקת נפט של 120 מיליון דולר לאחר שיוזמים דומים נתקלו בהתנגדות של חברות אנרגיה מערביות.

אחת מעסקאות האנרגיה של האנטר בקזחסטן כללה את תאגיד הנפט הלאומי של סין (CNOOC) אחת מחברות הנפט הגדולות בסין. החברה ספגה סנקציות בשנת 2020, וגם בשנה שעברה, בשל מעורבותה לכאורה ב"התנהגות לא חוקית של ממשלת סין בים סין הדרומי".

אימיילים מהמחשב הנייד הנטוש של האנטר ביידן מראים שהוא נסע לבייג'ין וקזחסטן כדי לגבש עסקת נפט ענקית בין שתי המדינות בשנים 2014 ו-2015. האנטר תיווך בעסקה בשמה של חברת גז אוקראינית שבדירקטוריון שלה הוא ישב. תפקידו במשרד, בבעלות אוליגרך שהואשם בשחיתות.

אבל המעורבות של שותפיו העסקיים הסינים של האנטר עם ראש ממשלת קזחסטן לשעבר, מוסיפה מימד חדש ומטריד לעסקאותיו במזרח אירופה - מה שמצביע על כך שהוא עובד על עסקה שיכולה לקדם בעקיפין את האינטרסים האנרגטיים של ממשלת סין תוך תקווה לקבל מיליוני דולרים לעצמו.

מעורבותו של האנטר עם CNOOC עלולה להוות ניגוד עניינים עבור הנשיא ג'ו ביידן, שהממשל שלו הטיל סנקציות על החברה.

מאסימוב הקזחי, עלה לכותרות כשקזחסטן קיבלה עצמאות מברית המועצות ב-1991, הוא הפך לנציג סחר של המדינה הפוסט-סובייטית בסין ובהונג קונג. על רקע הפגנות בקזחסטן בינואר השנה, מאסימוב פוטר מתפקידו בוועדת הביטחון והואשם בבגידה. למרות שפרטי האישומים טרם פורסמו על ידי השלטונות בקזחית, אין כל אינדיקציה שהם קשורים למעורבותו בעסקת הנפט של האנטר.

כזכור באפריל 2015 האנטר ביידן הזמין שלושה אנשי עסקים קזחיים, כמו גם מיליארדר רוסי וראש עיריית מוסקבה לשעבר לארוחת ערב בבית קפה בוושינגטון עם אביו כשג'ו ביידן היה סגן הנשיא של אובמה, מה שעורר מהומה על כך שהאנטר השתמש באבא שלו לקדם את המיזמים המסחריים שלו.

האנטר ביידן קזחסטן סין סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד