י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הצעה של ארבל וזועבי

ליברמן מקדם חוק שישלב חרדים בחברות הממשלתיות

השרים אביגדור ליברמן ומירב כהן החליטו לקדם בממשלה הצעת חוק שיזמו חברי הכנסת משה ארבל וג'ידא זועבי שתסייע לשלב חרדים בחברות ממשלתיות

ליברמן מקדם חוק שישלב חרדים בחברות הממשלתיות
אביגדור ליברמן בכנס צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

שר האוצר אביגדור ליברמן יחד עם השרה לשיווין חברתי מירב כהן הכריזו כי יקדמו הצעת חוק שהגישו חברי הכנסת ג'ידא זועבי יחד עם חה"כ משה ארבל, להעלאת שיעור התעסוקה בחברות הממשלתיות בין הייתר עבור הציבור החרדי.

מדובר בהצעת חוק שיזמו חברי הכנסת זועבי וארבל במשותף, אשר עבר לאחרונה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, וככל הנראה כדי לגרוף את הקרדיט, הודיעו השרים כהן וליברמן כי יקדמו את ההצבעה בחוק ממשלתי.

הצעת החוק מתקנת את חוק החברות הממשלתיות, שחוקק בשנת 1975, כך שחובת הייצוג ההולם בקרב העובדים בחברות הממשלתיות, דוגמת חברת החשמל, הנמלים ורכבת ישראל תתייחס לבני שני המינים, אנשים עם מוגבלות, בני האוכלוסייה הערבית (לרבות הדרוזית והצ'רקסית), מי שהוא או שאחד מהוריו נולדו באתיופיה, בני האוכלוסייה החרדית ועולים חדשים.

כיום מתייחס חוק החברות הממשלתיות למי שהוא או שאחד מהוריו נולדו באתיופיה ולבני העדה הדרוזית בלבד. חובות נוספות מוטלות מכוח חוק שיווי זכויות האישה, התשי"א-1951, וחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח-1998.

תזכיר החוק שפורסם מציע כי יקבע שבקרב העובדים בחברות הממשלתיות, בכלל המשרות והדירוגים, יינתן ביטוי הולם, בנסיבות העניין, לייצוגם של אוכלוסיות אלו, וכי יהיה על הדירקטוריונים של החברות הממשלתיות לפעול לקידום ייצוג הולם של האוכלוסיות המדוברות בהתאם ליעד שיקבעו ולשם כך לנקוט באמצעים הנדרשים בנסיבות העניין, ובהם ייעוד משרות אשר יועסקו בהן, ככל האפשר, רק מועמדים מקרב קבוצה הזכאית לייצוג הולם, וכן מתן עדיפות למועמדים מקרב קבוצה הזכאית לייצוג הולם, כאשר הם בעלי כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: "במטרה לממש את מלוא הפוטנציאל של הכלכלה הישראלית עלינו לדאוג שכל רובדי החברה הישראלית זוכים לייצוג הוגן סביב שולחן קבלת ההחלטות. ולזה בדיוק נועד תיקון החוק הזה- לקדם את הגיוון החברתי בעמדות השפעה על המשק והכלכלה הישראלית. אני מודה לשרה לשוויון חברתי, מירב כהן, שנרתמה לקדם מהלך חשוב זה".

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן מסרה: "כדי לדעת שמשהו הוא אפשרי צריך לראות אותו בעיניים. ככל שנראה יותר ויותר ערביות וערבים, חרדים וחרדיות, עולים חדשים, בני העדה האתיופית, נשים ואנשים עם מוגבלות בתפקידי מפתח, במגזר הציבורי ובחברות ממשלתיות, כך נדע שהשוויון והגיוון הם ברי השגה. זו מטרתנו. בהתאם, יחד עם שר האוצר, פרסמנו תזכיר לתיקון חוק החברות הממשלתיות שקובע לראשונה חובת ייצוג הולם לבני אוכלוסיות אלו בקרב העובדים בחברות ממשלתיות ותאגידים סטטוטוריים. נעשה ונצליח"

אביגדור ליברמן תעסוקת חרדים משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד