ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"יצאה לחלוטין משליטה"

המפגינים שמשתקים את העיר; הוכרז מצב חירום

בעקבות ההפגנות של נהגי המשאיות ואלפי מפגינים נוספים נגד הגבלות הקורונה, חלקים נרחבים בבירת קנדה משותקים - וראש העיר הודה שהמצב יצא משליטה: "אנחנו חייבים להחזיר לעצמנו את העיר שלנו"

המפגינים שמשתקים את העיר; הוכרז מצב חירום
מפגינים בקנדה צילום: unsplash

המחאות בבירת קנדה, אוטווה, נגד הגבלות הקורונה נמשכו גם השבוע וראש העיר הודה כי הם איבדו שליטה והמפגינים שולטים בחלקים נרחבים בעיר.

אחרי שמאות נהגים כאלה חסמו בשבוע האחרון כבישים בעיר, בסוף השבוע הצטרפו אליהם אלפי פעילי מחאה אחרים הזועמים על הגבלות הקורונה, ובעקבות כך ראש העיר ג׳ים ווסטון הכריז על מצב חירום, שתתאפשר לעירייה להקצות משאבים נוספים למאבק.

ווטסון קבע כי המחאה "יצאה לחלוטין משליטה", שמצב החירום שעליו הוא מכריז "מבטא את הסכנה החמורה הנשקפת לביטחון התושבים מההפגנות". את התנהגות המוחים כלפי התושבים כינה "חוסר רגישות".

"חייבים לחולל מהפך במצב הזה – אנחנו חייבים להחזיר לעצמנו את העיר שלנו. השוטרים נמצאים בנחיתות מספרית מול המפגינים, יש הרבה יותר מפגינים ואנחנו מפסידים בקרב", אמר ווטסון לרדיו המקומי.

המחאה בבירת קנדה החלה ב-29 בינואר. מי שיזמו אותה היו נהגי משאיות שזעמו על תקנה הקובעת כי יחויבו להציג אישור שהתחסנו נגד קורונה בבואם לחצות את הגבול בין ארה"ב לקנדה.

בסוף השבוע, בצל הביקורת ההולכת וגוברת על כך שמשטרת אוטווה אינה מפנה את המפגינים, כינה מפקד המשטרה המקומית את המצב במרכז העיר "מצור", והודה שהוא אינו יכול לטפל בו לבדו.

קנדה קורונה מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד