ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
העלייה החדה במחירי הנסיעות

מיכאלי מתייחסת לפגיעה בבייס הפוליטי שלה, ומתעלמת מהחרדים

בעקבות הפרסום כי משרדה מעוניין לבצע רפורמה במחירי הנסיעות באוטובוסים, שתפגע בחרדים ובגמלאים, נזעקה שרת התחבורה מרב מיכאלי להכחיש את דבר הפרסום, או ליתר דיוק, את מה שמפריע לבייס הפוליטי שלה בדבר הפרסום - תוך הפגנת התעלמות מוחלטת מהפגיעה בציבור החרדי 

מיכאלי מתייחסת לפגיעה בבייס הפוליטי שלה, ומתעלמת מהחרדים
אוטובוס אגד. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות הפרסום מוקדם יותר היום, כי משרדה יחד עם משרד האוצר של ליברמן, מתכננים בעוד כחודש וחצי לבצע רפורמה במחירי הנסיעות באוטובוסים, שבמסגרתה יידרש הציבור החרדי וכן ציבור הגמלאים, לשלם סכומים גבוהים בהרבה מכפי שנדרשו עד כה בנסיעות באוטובוסים עירוניים, נזעקה שרת התחבורה מרב מיכאלי להכחיש את דבר הפרסום, או ליתר דיוק, את מה שמפריע לבייס הפוליטי שלה בדבר הפרסום. 

"בואו נתחיל מהסוף. לא תהיה פגיעה בתעריפים שמשלמים הגמלאים בתחבורה הציבורית. נקודה", הבהירה שרת התחבורה בעמוד הפייסבוק שלה לפני שעה קלה, תוך התעלמות מוחלטת - מהציבור החרדי. 

לדבריה של מיכאלי, הדברים שפורסמו הבוקר בהקשר ביטול ההנחה של 50% לגמלאים אינם נכונים: "אני אומרת מפורשות לא תהיה שום פגיעה באזרחים הוותיקים בתחבורה הציבורית שלנו. האוצר ומשרד התחבורה מחפשים מודל יותר נכון לתעריפים בתחבורה הציבורית. אבל מה שלא יהיה לא תהיה פגיעה באזרחים הוותיקים שלנו", שבה מיכאלי על המסר, תוך התעלמות כאמור מהציבור החרדי, שעשוי להיפגע במיוחד מהרפורמה. 

"אתם חשובים לי באופן אישי ולמדינת ישראל", המשיכה מיכאלי. "אני מחויבת לכך שהמדינה תעשה כל מה שהיא יכולה להקל עליכם כי אנחנו יודעים מה אנחנו חייבים לכם. אנחנו כאן איתכם", אמרה מיכאלי לסיום כשהיא ממשיכה להפגין התעלמות מוחלטת מהפגיעה בציבור החרדי. 

נזכיר, לפי הפרסום מוקדם יותר היום ב'דה מרקר', במשרדי האוצר והתחבורה מבקשים להוציא לפועל ב-1 באפריל, רפורמה שתשפיע דרמטית על הוצאות הציבור החרדי בנסיעות - באוטובוסים.  

בעוד כיום ישנם עשרות תעריפים בנסיעות שונות בתחבורה הציבורית בישראל, מבקשים במשרדים האמורים להחיל רפורמה שבמסגרתה יופעלו שלושה תעריפים בלבד; עירוני, אזורי ובין עירוני. 

השלכות הרפורמה, הן בין היתר ביטול ההנחות הקיימות במחירי הנסיעות השונות באזורי הפריפריה, ובראשון הערים החרדיות - להן הסכמים רבי שנים, במסגרתם הם זוכים להנחות משמעותיות במחירי הנסיעות. 

לדוגמה, בעוד נסיעה עירונית במרבית הערים הגדולות בישראל, עולה כיום 6 שקלים, בערים כגון ביתר ומודיעין עילית, אלעד נתיבות וכן הלאה - מסובסד המחיר והוא יורד ל-2.5 שקלים בלבד. 

 

מרב מיכאלי אביגדור ליברמן משרד התחבורה משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד