כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
קיבלה ערבויות

ישראל הסירה את התנגדותה; ביידן קיבל אור ירוק

ישראל עדכנה את ארה"ב כי היא מסירה את התנגדותה לחזרת האמריקאיים לאונסק"ו - ובכך ארה"ב תוכל לבלום את ההשפעה ההולכת וגוברת של סין | בתמורה: ישראל קיבלה ערבויות שהארגון ימנע צעדים חד-צדדיים

ישראל הסירה את התנגדותה; ביידן קיבל אור ירוק
בנט וביידן בבית הלבן צילום: אבי אוחיון, לע"מ

אחרי שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקש לקבל אור ירוק, ישראל עדכנה את ארצות הברית בימים האחרונים כי היא מסירה את התנגדותה לחזרה של ארצות הברית לארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו.

על פי הדיווח באתר 'וואלה', ישראל הודיעה לממשל ביידן באופן רשמי כי היא לא תתנגד לחזרה אמריקנית לאונסק"ו, ארגון שבינו לבין ישראל היו לא מעט עימותים במהלך השנים האחרונות, לאחר שהארגון העביר כמה החלטות בעד הפלסטינים.

בשבועות האחרונים התקיימו שיחות ישירות בין ישראל לאונסק"ו בנושא החזרה האמריקנית לארגון. בכיר ישראלי אמר כי במהלך אותן שיחות ישראל קיבלה ערבויות מאונסק"ו לפיהן המצב בו הארגון הופך לשדה לפעולות אנטי-ישראליות לא יחזור על עצמו.

הסיבה שביידן היה צריך את הסרת ההתנגדות של ישראל מחזרת ארצות הברית היא כדי לשכנע חברי קונגרס וסנאטורים דמוקרטים שהיו מודאגים מהאווירה האנטי-ישראלית באונסק"ו להצביע לטובת חוק שיאפשר לביידן לחזור ולהעביר כספים לאונסק"ו.

אם ארצות הברית אכן תחזור לארגון, היא תוכל לבלום את ההשפעה ההולכת וגוברת של סין, שהיא במעין מלחמה קרה מולה, על סדר היום של הארגון. הסנאט האמריקני אמור להצביע בהמשך שיאפשר לממשל לשלם את החובות לאונסק"ו ולחזור לחברות מלאה.

אונסק''ו ג'ו ביידן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד