כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הם נשמות של בעלזא מפעם

המסר של הנכד הגדול לתושבי בורו פארק בשם הרבי

אלפי חסידי בעלזא בברוקלין שנערכים לקראת השלמת הבניין של התלמוד תורה בבורו פארק שמעו בשקיקה את משאו של הנכד הגדול רבי שלום רוקח שהעביר מסר מרטיט בשם סבו הרבי: "כל אלו התורמים כעת כסף, הם נשמות של בעלזא מפעם והנשמות שמחים עמם עכשיו, ואיתם מגיעים כל אדמו"רי בית בעלזא לשמוח עמם ביחד". צפו בתיעוד וידאו וגלריה מסכמת מביקור הבזק

המסר של הנכד הגדול לתושבי בורו פארק בשם הרבי
הרה"ג רבי שלום רוקח בנאומו צילום: האחים לענטשעווסקי

הרה"ג רבי שלום רוקח, נכדו בכורו וחביבו של האדמו"ר מבעלזא, נסע במיוחד לארה"ב ליממה אחת, כדי להשתתף ולשאת דברים במעמד 'אדיר במלוכה', שהתקיים באולם החדש בבניין הת"ת הגדול והמפואר של חסידי בעלזא בבורו פארק, מטרת המסע - מגבית 'כתר מלוכה' שתתקיים בשבוע הקרוב לרגל השלמת הבניין המפואר ולקראת חגיגת חנוכת הבית שתיערך בקרוב. 

משא מרתק נשא הנכד הגדול ובתוכו העביר מסר מסבו הרבי, בין הדברים אמר: "הבנין הזה הוא לא רק מבנה שיהיה לילדים איפה ללמוד בהרחבת הדעת, ביישוב הדעת עם כל המעלות הכרוכות בכך, אלא זה מבנה שישמש כמרכז החיים של חסידות בעלזא פה באמריקה, ויביא להתרוממות קרן התורה והחסידות לציבור אנ"ש בפרט ולכל החסידים בבורו פארק בכלל. בכל העולם יודעים לומר על התלמוד תורה באמריקה, התלמוד תורה בה' הידועה הכוונה לתלמוד תורה בבורו פארק, בגלל שזהו עיקר קיום התורה והיהדות, וכולנו נדרשים לשבור ולפרוץ את הקשיים שישנם".

"אדרבה ! לפום צערא אגרא! ככל שנשאף ונשתדל יותר למען דורותינו ולמען קיום היהדות, נזכה ליותר סייעתא דשמיא ולעוד השראת השכינה. אנו רואים כל הזמן שזה החיים של מרן שליט"א והולך בנפשו, ובטוח שמי שתורם במסירות נפש, ויעשה יותר מכפי יכולתו למעלה מכוחותיו, זקני שליט"א יהיה לו אסיר תודה כל ימי חייו. אנחנו צריכים לנצל את ההזדמנות לתרום בעד הענין במסירות נפש, מתוך רצון ותקווה שבקרוב ממש לא יוכלו יותר לתרום במסירות נפש לבניין הקדוש הגדול".

לאחמ"כ הביא את הדברים המרטיטים ששמע מהרבי מבעלזא בעת שנפרד ממנו לשלום טרם נסיעתו ואמר: "שמעתי דיבורים נדירים מאוד שזעזעו אותי לגמרי, ולכאורה הייתי צריך להקדים באמירת לשם ייחוד במיוחד לדיבורים האלו, הרבי הראה לו קטע מהספר 'דברי יחזקאל' על פרשת משפטים עה"פ 'ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם' ואלין סודרא דגולגליא, וכששאל את הרבי למה הכוונה ענה: "איך מיין צו זאגן אז די אלע וואס געבן דא יעצט זענען נשמות פון בעלזא פון אמאל, און די נשמות פרייען זיך יעצט מיט, און מיט זיי קומען די בעלזער רבי'ס זיך מיט פרייען מיט זיי".

הנכד הסביר: "התכוונתי לומר שכל אלו התורמים כעת כסף, הם נשמות של בעלזא מפעם, והנשמות שמחים עמם עכשיו, ואתם מגיעים כל רבוה"ק אדמו"רי בית בעלזא לשמוח עמם ביחד".

לאחר שהציבור התרגש מהדברים בשם הרבי לציבור החסידים בבורו פארק הוסיף ואמר: "הדברים מדברים בעד עצמם, קשה לי מאוד להסביר את הדברים, למיטב הבנתי הכוונה שזה עדיין הרבה יותר מסתם לתת כסף גשמי, ויש לזה משמעות הרבה יותר גבוהה ועמוקה, לא לחינם, יש השוואה בין הבניין המפואר הזה לבנין ביהמ"ד הגדול בירושלים".

את דבריו סיים בברכה מיוחדת: "יה"ר שיוכלו לסיים את הבניין בקרוב ובניקל, שהמגבית והקמפיין יעברו בשעה טובה ומוצלחת ויצליחו, ואפילו לאלו שאין להם כעת את האפשרות וקשה להם לתרום, כתיב בתורה בפרשת השבוע: "מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי", וכפי שפירש כ"ק מרן מהר"ש זי"ע. אנו בטוחים שלאחר המעמד הערב יוכל כל אחד להיות במצב של 'ידבנו לבו', ומבטיח שיהיה שפע רב, פרנסה בריווח ובניקל ושיתקיים בנו תקחו את תרומתי".

 

חסידות בעלזא הרב שלום רוקח בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד