י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אלו הן הפעולות המיוחסות

חברת שיווק תוספי התזונה הטעתה את לקוחותיה, ותשלם ביוקר

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 260,000 ש"ח על חברת אינספייר סטארט בע"מ העוסקת בשיווק תוספי תזונה ומוצרי טיפוח ובריאות של חברת B HIP, זאת בעקבות פעולות הטעייה שביצעה החברה | הפעולות המיוחסות לה: ייחוס סגולות ריפוי למוצרים אותם היא שיווקה, וכן הבאת ציטוטים תחת לשונית "סיפורי הלקוחות", מבלי לציין כי רבים מהם - הם למעשה מפיצים של המוצר 

חברת שיווק תוספי התזונה הטעתה את לקוחותיה, ותשלם ביוקר
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל קנס כספי בסך 260,000 ש"ח על חברת אינספייר סטארט בע"מ העוסקת בשיווק תוספי תזונה ומוצרי טיפוח ובריאות של חברת B HIP. 

לטענת הרשות, חברת אינספייר סטארט בע"מ נקטה בתהליך השיווק והמכירה בפעולות של הטעיה כאשר ייחסה סגולות ריפוי ו/או מניעה של מחלות למוצרים אותם היא משווקת, בעוד בפועל אין לכך ביסוס מדעי.

בנוסף, טענו ברשות להגנת הצרכן, כי החברה הביאה ציטוטים לעניין המוצרים תחת לשונית "סיפורי לקוחות", אך לא ציינה כי רבים מהלקוחות הללו הם למעשה מפיצים של המוצר, עובדים בשירות החברה, וכפועל יוצא - הכנסתם מושפעת ממכירות המוצר עליו הם ממליצים.

"החברה למעשה יצרה את הרושם כי המדובר בסיפור אישי של צרכן מן השורה, אשר מעיד על השימוש במוצר ותו לא, בעוד שאותו צרכן הוא משווק המוצר ובעל אינטרס משותף עם החברה לקדם את הפצתו ולהגדיל את נפח המכירות", נטען ע"י הרשות. 

הבאת ציטוטים אלה ככאלה הניתנים מפי לקוחות החברה, ללא ציון העובדה כי לקוחות אלה הם מפיצים של המוצר, עובדים בשירות החברה, ובעלי אינטרס בהפצתו, "מהווה מעשה העלול להטעות צרכן בפרט מהותי, הפרה בגינה יוטל עיצום כספי", הוסיפו ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

בשל העובדה כי לחברה אין הפרות קודמות, לכן הופחת העיצום הכספי ב-20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. במקור הסכום היה 325,000 ש"ח ופחת כאמור ל-260,000. 

 

הרשות להגנת הצרכן עיצומים קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד