כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
התפוצצו לכל עבר

הפיצוץ והנפגעים בחתונה: הנער הפעיל זיקוקים במתקן קונפטי

החתונה באולם בעיר בני ברק, בה אירע אמש הפיצוץ אשר גרם לנפגעים נמשכה במתכונת מצומצמת, בזמן שחוקרי המשטרה אוספים ממצאים בתוך האולם | חקירה ראשונית העלתה כי נער בן 15 ניסה לשגר זיקוקים רבי עוצמה ממתקן קונפטי, אולם אלו פגעו בחוגגים וגרמו לפציעתם

הפיצוץ והנפגעים בחתונה: הנער הפעיל זיקוקים במתקן קונפטי
זירת האירוע צילום: דוברות ארגון הצלה

במשטרה ממשיכים לחקור את הפיצוץ שאירע אמש (רביעי) במהלך חתונה באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק, שכתוצאה ממנו נפגעו חמישה בני אדם. חלק מהפצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים.

לאחר שהנפגעים טופלו ופונו, דרשה המשטרה לעצור את החתונה באופן מיידי, אולם השוטרים נתקלו בהתנגדות נחרצת של בני המשפחה והחוגגים. לאחר דין ודברים סוכם כי החתונה תמשיך בחלק אחד של האולם, כך שהחוקרים יוכלו להמשיך במלאכתם במקום הפיצוץ.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי אחד הצעירים, נער כבן 15, הפעיל זיקוקים רבי עוצמה בתוך האולם, אותם שילב במתקן קונפטי. הזיקוקים שככל הנראה מיועדים להפעלה בשטח פתוח, עפו לכל עבר וגרמו לפציעת הנוכחים. הנער עצמו אותר מאוחר יותר ע"י המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי בהמשך לבדיקה שנערכה בזירה ע"י גורמי החקירה, "עולה חשד כי מדובר במתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים אשר הופעל ע"י קטין שהיה אורח באירוע". במשטרה ציינו כי החקירה נמשכת.

כפי שדווח אתמול, חמישה צעירים נפצעו הערב כתוצאה מהפיצוץ שאירע בעיצומה של החתונה. שניים מהנפגעים נפצעו באורח בינוני והשאר קל. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ופתחו בחקירה.

האירוע החריג התרחש סמוך לשעה 22:00. לפי מד"א, חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים את הפצועים, בהם צעיר במצב בינוני עם חבלת בטן לבי"ח בלינסון וגבר בן 20 במצב בינוני עם חבלת בטן לבי"ח שיבא בתל השומר.

מוישי שיפר, חובש איחוד הצלה מסר: "לדברי השוהים באולם הם נפצעו כתוצאה מפיצוץ נפץ. הענקנו סיוע בזירה לשני נפגעים בינוני ולחמישה פצועים קל וקל עד בינוני. פצוע קל עד בינוני ופצוע קל פונו באמבולנס של איחוד הצלה למרכז הרפואי מעייני הישועה. כמו כן הוענק סיוע בזירה למספר נפגעי חרדה - עקב אופי האירוע".

"כשהגענו למקום הייתה המולה רבה ברחוב הסמוך ובתוך האולם", אמר פראמדיק מד"א גיא ארזי. "נכנסו לתוך האולם וראינו 3 צעירים בשנות ה-20 כשהם בהכרה מלאה וסובלים מחבלות בפלג גופם העליון. במקביל לסריקה על מנת לוודא שאין נפגעים נוספים הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותם לבתי החולים כשמצבם בינוני וקל."

חובש הצלה, מנחם אינדיג הוסיף: "הגעתי עם אמבולנס מד"א שברשותי, לאירוע בו התפוצץ נפץ באמצע חתונה שהתקיימה באולם. יחד עם צוות אמבולנס וחובשים של הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לגבר כבן 22 עם חבלה קשה בבטן והוא פונה במצב בינוני באמבולנס הצלה לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ של מד''א שהמשיכה את הפינוי לבית החולים. בנוסף טופלו במקום פצוע נוסף במצב בינוני ושלושה נפגעים במצב קל עם חבלות בגפיים, והם פונו לבתי החולים, איכילוב, בלינסון ושיבא."

אולם זיקוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד