י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחקר ישראלי

24 אלף לידות נבדקו: מה קורה לעובר שאמו התחסנה?

מחקר ישראלי חדש מצא כי לא נמצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית, בין ילודים לאמהות מחוסנות ושאינן מחוסנות. "המחקר מצביע על רמת בטיחות גבוהה של החיסון לעובר והילוד", הסיקו מובילי המחקר 

24 אלף לידות נבדקו: מה קורה לעובר שאמו התחסנה?
פגייה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מחקר חדש של מכון המחקר והחדשנות מכבי, מצא כי לא נמצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית, בין ילודים לאמהות מחוסנות ושאינן מחוסנות. "המחקר מצביע על רמת בטיחות גבוהה של החיסון לעובר והילוד", הסיקו מובילי המחקר. 

הרקע למחקר נובע מכך שנשים הרות לא נכללו בניסוי הקליני לחיסון קורונה (של פייזר) ועל כן מידע על תינוקות שנולדו לאחר חשיפה לחיסון בהריון, הוא חיוני לשם קבלת החלטות והיענות לחיסון בקרב נשים בהריון.

החוקרים תכננו וביצעו את המחקר שנחשב לגדול ביותר בעולם בנושא זה, אשר כלל 24 אלף לידות, ממרץ עד אוקטובר 2021. כ-17,000 לידות לאחר חיסון הושוו ל-7000 לידות של נשים לא מחוסנות תוך התחשבות בשונות בין הקבוצות, כגון גיל האם, מועד תחילת ההיריון, סקטור דמוגרפי וחיסון עונתי לשפעת.

המחקר בחן שיעורי לידה מוקדמת, משקל ילוד, אשפוזים, מומים מולדים ותמותת תינוקות והעלה כי לא נמצאו הבדלים בסיכון בין הקבוצות. הממצאים תקפים גם בקרב מעל 2000 ילודים שאמם התחסנה במהלך השליש הראשון של ההיריון, התקופה המכרעת בהיווצרות מערכות גוף העובר. מכאן מסקנת המחקר מצביעה על רמת בטיחות גבוהה של החיסון לעובר והילוד.

מממצאי המחקר עולה, כי אחוזי הפגות הראו 4.2% בילודים שנחשפו לחיסון, לעומת 4.8% בילודים שלא נחשפו לחיסון. אחוז האשפוזים בילודים עמד על 5.1% לעומת 5.3%.

כמו כן לא נמצאו הבדלים משמעותיים במומים מולדים - כאשר 1.5% בילודים שנחשפו לחיסון לעומת 2.1% בילודים שלא נחשפו לחיסון. בנוסף בדק המחקר תמותת תינוקות ובבדיקה זו לא נמצא הבדל כלל, כאשר אחוז התמותה זהה ועמד על 0.1%. 

קורונה אומיקרון חיסון לקורונה אישה בהריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד