כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תמונת מצב התחלואה בישראל

דוח אמ"ן מעריך: המגזר החרדי עבר את שיא הגל

בדוח אמ"ן שפורסם היום, עולה ההערכה, כי על פי מספר פרמטרים שנבחנו - מסתמן כי המגזר החרדי עבר את שיא הגל, ונמצא משם בירידה עקבית. לעומת זאת באשר למגזר הכללי והערבי נראה כי לעת עתה, המגמות בעניין מעורבות 

דוח אמ"ן מעריך: המגזר החרדי עבר את שיא הגל
בחורי ישיבה עטויים במסכות צילום: שוקי לרר

מגמת הירידה הכללית במספר המאומתים נמשכת כבר שבוע שני ברציפות. מקדם ההדבקה מוסיף לרדת ופחת ל-0.77. עם זאת, מספר המאומתים היומי עדיין גבוה מאד ומלווה כנראה בתחלואה לא מאותרת, כאשר שיעור המאומתים בגילאי 11-5 גבוה בכ-55% מהממוצע הארצי, ואחוז התוצאות החיוביות הגבוה ביותר הוא בקרב גילאי 15-12, כך עולה מדוח שחיבר אגף המודיעין של צה"ל (אמ"ן) שפורסם היום (חמישי). 

עורכי הדוח מעריכים, כי היקפי ההדבקה עלולים להוסיף ולהיות גבוהים מבעבר ולאורך זמן במידה שהיענות ההורים למתווה החינוך תהיה נמוכה בד בבד עם המשך התפשטות זן ה-2.BA.

כמו כן, על אף שמספר המאושפזים במצב קשה או קריטי עדיין גבוה לראשונה מאז תחילת חודש דצמבר 2021, קצב השינוי במספר המאושפזים החדשים במצב קשה ומעלה התמתן ואף נמצא בהתחלת ירידה.

בתוך כך, ההערכה מעניינת שמספקים היום עורכי הדוח, היא, כי בחתך מגזרי, נראה על פי מספר פרמטרים שהמגזר החרדי כבר עבר את שיא הגל ונמצא משם בירידה עקבית. במגזר הכללי והערבי המגמות מעורבות.

באשר להתחסנות, נראה כי קצבו התייצב אך מוסיף להיות נמוך, כאשר בממוצע השבוע חוסנו בכלל המנות כ-8,800 מתחסנים ליום, החלק הארי שבהם - הם מתחסני החיסון הרביעי. ע"מ לסבר את האוזן, לפני שבוע התחסנו 10,500 איש ביום, ולפני שבועיים כ-28,000 ליום.

מאז פרוץ המגפה נפטרו למעלה קרוב ל-9,400 איש בישראל. שיעור הנפטרים בגיל 60 ומעלה שאינם מחוסנים גבוה ביותר מפי עשרה מאשר שיעורם של הנפטרים המחוסנים בתוקף.

קורונה אומיקרון המגזר החרדי מגזר החרדי המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד