י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חששו מה-DNA

אפילו לא לחצו ידיים: הסיבה שפוטין ישב במרחק 4 מטרים ממקרון

רבים הרימו גבה השבוע כאשר נחשפו לתמונות מפגישתם של נשיא רוסיה פוטין ונשיא צרפת מקרון, שישבו בשני קצוות שולחן באורך 4 מטרים ואף לא לחצו ידיים כלל, לא לפני ולא אחרי. לעומת מקרון, נשיא קזחסטן שביקר למחרת זכה ללחיצת יד וישיבה צמודה • וזה ההסבר

אפילו לא לחצו ידיים: הסיבה שפוטין ישב במרחק 4 מטרים ממקרון
מקרון אצל פוטין צילום: אתר הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ישב במרחק כמה מטרים מנשיא צרפת עמנואל מקרון, בגלל שמקרון סרב לעבור בדיקת קורונה רוסית. מקרון סירב לבקשת הקרמלין כשהגיע השבוע לפגוש את הנשיא ולדימיר פוטין, ולכן ישב במרחק מהמנהיג הרוסי, בעוד נשיא קזחסטן ישב צמוד לפוטין.

שני מקורות בסביבתו של מקרון אמרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס', כי נשיא צרפת לא הסכים לבצע בדיקת קורונה רוסית ובתיעוד שפרסם הקרמלין, הופתעו כולם לראות תמונות של מקרון ופוטין יושבים כל אחד בקצה השני של שולחן באורך 4 מטרים כדי לדון במשבר עם אוקראינה ביום שני האחרון. כמה דיפלומטים טענו שפוטין אולי רצה לשלוח מסר דיפלומטי לעולם.

פגישת פוטין-מקרון. (דוברות הקרמלין).

אבל שני מקורות, שיש להם ידע על מצבו הבריאותי של נשיא צרפת, אמרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי למקרון ניתנה בחירה: או שהוא יעשה בדיקת PCR על ידי השלטונות הרוסיים ואז יוכל להתקרב לפוטין, או שהוא יאלץ לעמוד בריחוק חברתי מחמיר יותר.

"ידענו היטב שזה אומר שום לחיצת יד, ונקבל את השולחן הארוך הזה. אבל לא יכולנו לקבל שהם שמים את ידם על ה-DNA של הנשיא", אמר אחד המקורות ל'רויטרס' בהתייחס לחששות הביטחוניים אם המנהיג הצרפתי ייבדק על ידי רופאים רוסים.

דובר הקרמלין לא הגיב לבקשת תגובה מ'רויטרס'. המקור השני בסביבתו של מקרון אישר שמקרון סירב לעבור בדיקת PCR רוסית. המקור אמר שמקרון לקח במקום זאת בדיקת PCR צרפתית לפני היציאה ובדיקת אנטיגן שנעשתה על ידי הרופא שלו ברוסיה. "הרוסים אמרו לנו שצריך לשמור על פוטין במצב בריאות קפדני", אמר המקור השני.

מנגד ביום חמישי, שלושה ימים לאחר פגישתם המרוחקת חברתית של מקרון ופוטין, קיבל מנהיג רוסיה את נשיא קזחסטן, קאסם טוקאייב. שני הגברים לחצו ידיים, וישבו צמודים זה לזה, עם הפרדה של שולחן קפה קטן.

פגישת פוטין-טוקאייב. (דוברות הקרמלין)

כזכור, עמנואל מקרון נסע למוסקבה ביום שני האחרון במאמץ לשמור על התקווה לפתרון בדרכי שלום לעימות בין רוסיה למערב בנוגע לאוקראינה. במקביל, קנצלר גרמניה, אולף שולץ, נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בוושינגטון ודנו גם הם במצב המתוח בגבול אוקראינה-רוסיה.

פוטין הודה למקרון על הביקור ואמר: "אני רואה כמה מאמצים מפעילה ההנהגה הנוכחית של צרפת והנשיא באופן אישי על מנת לפתור את המשבר הקשור במתן ביטחון באירופה לפרספקטיבה היסטורית רצינית". דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כינה את הביקור בין שני המנהיגים "חשוב מאוד", ואמר כי "המצב מורכב מכדי לצפות לפריצת דרך מכרעת לאחר פגישה אחת בלבד".

נשיא צרפת אמר בפגישה: "המצב הקריטי באירופה הוא הדאגה המשותפת שלנו, והיבשת שלנו נמצאת במצב קריטי, אז כולנו צריכים לפעול באחריות רבה".

פוטין וטוקאייב לוחצים ידיים. (דוברות הקרמלין)

ולדימיר פוטין עמנואל מקרון בדיקת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד